sobota, 22 czerwca 2013

Era Pięciorga - Trudi Canavan

Autor - Trudi Canavan
Tytuł - Era Pięciorga
Data Wydania - 2005, Polska - 2009
Bohaterowie - Cyrklianie, Pentadrianie, Dzicy, Si, Tkacze Snów, Elai
Gatunek - fantasy
Ilość Części - 3
* Kapłanka w Bieli
* Ostatnia z Dzikich
* Głos Bogów 

Jest to historia Aurai, dziewczyny z prowincji, która staje się wybranką bogów, dzięki czemu szybko awansuje na jedną z Białych – nieśmiertelnych kapłanów i władców. W czasie sprawowania rządów odnosi kilka sukcesów (między innymi pakt z Si), ale wkrótce po jej awansie rozpoczyna się wojna religijna pomiędzy Cyrklianami z Białymi na czele, a Pentadrianami wiedzionymi przez Głosy. Mimo zwycięstwa Cyrklian, kłopoty wewnątrz państwa mnożą się w wyniku różnicy poglądów między bogami i Aurayą. Auraya odchodzi od Białych, ale nadal pozostaje kapłanką. W tym czasie wśród Dzikich zawiązuje się porozumienie, którego celem staje się zniszczenie bogów. Gdy oddział Si wpada w ręce Pentadrian, Auraya ratuje ich kosztem własnej wolności. Podczas niewoli Cyrklianie planują atak na Pentadrian, jednak tuż przed rozpoczęciem bitwy Aurai udaje się uciec. Razem z innymi Dzikimi zabija bogów, którzy okazali się być tymi samymi dla obu ludów, a wojny były dla nich rozrywką.
TEKST Z WIKIPEDII
 Jak dla mnie bardzo ciekawa trylogia, która wciąga. Podziw składany na ręce autorki za bardzo dobrą książkę. Fabuła jest interesująca, ciekawa, po przeczytaniu każdego rozdziału chcemy więcej. Każdy chyba znajdzie coś tu dla siebie - każdego wciągnie. Wystarczy się wczytać, wg. mnie TC wykonała kawał dobrej roboty. Nie dość, że jest autorką kilku innych serii, to każda jest wspaniała i chce się czytać.
Era Pięciorga to wspaniała seria, która może stanąć na miejscu takich bestsellerów jak Harry Potter, Władca Pierścieni. Pozostaje nam nic innego jak tylko przeczytać to! :)
MOJA OCENA 9/10
 


7 komentarzy:

  1. Bardzo fajny blog. Zdjęcia dobrej jakości, przejrzysta treść.. Idealnie, wygląd także wspaniały. Mój stary blog został zablokowany, zapraszam cię na mój nowy blog, mam nadzieję, że ci się spodoba. A tym czasem ja już obserwuję twojego bloga :)

    http://maddie-blog013.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. estra :)

    Zapraszam do mnie :)

    joyofthefashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Może kiedyś się skusze :P

    OdpowiedzUsuń
  4. super bloog :3 obserwuje i liczę na rewanż czastkazycia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie się kiedyś skuszę, bo wygląda na ciekawą.. :)
    Jeśli znalazłbyś troszkę czasu, by skomentować mojego bloga to bardzo proszę, bo przecież sam wiesz jakie to jest ważne. Odwdzięczę się tym samym :)
    http://modaprzemijastylpozostajex3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam w domu książkę tej autorki, ale z serii "Gildia magów". Jednakże nie podoba mi się zabardzo jej twórczość.

    Skom? http://kawiarenka-balladyny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. świetny blog i dobra recenzja
    wpadniesz, skomentujesz, zaobserwujesz?????
    to dla mnie wiele znaczy
    ZAPRASZAM !!!!!!!!!!!
    http://tiffani426.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń