sobota, 29 czerwca 2013

Hobbit. Niezwykła Podróż - 2012

Reżyser - Peter Jackson
Produkcja -  Nowa Zelandia, USA
Obsada - Ian McKellen, Martin Freeman,  Richard Armitage,  Ken Stott,  Graham McTavish,  William Kircher, James Nesbitt,  Stephen Hunter
Gatunek - fantasy, przygodowy
Czas Trwania - 2h 49min

Hobbit Bilbo Baggins wyrusza w niebezpieczną podroż, by wraz z czarodziejem Gandalfem i trzynastoma krasnoludami pokonać smoka Smauga. Film to pierwsza część z trylogii HOBBIT w reżyserii Petera Jacksona.Film jest oparty na podstawie książki J.R.R. Tolkiena "Hobbit, czyli tam i z powrotem". Akcja Hobbita rozgrywa się sześćdziesiąt lat przed historią z Władcy Pierścieni. Bilbo Baggins i towarzysząca mu grupa krasnoludów stają przed misją odnalezienia królestwa Erebor zawładniętego przez smoka Smauga.
Dla przeciwieństwa wszystkim komentarzom - mi ten film podobał się, a nawet bardzo. Owszem jest parę, a nawet wiele niedociągnięć, ale i tak jest OK.
Ponieważ jestem wielkim maniakiem muzycznym i w filmie też jej potrzebuje, to tutaj czasem było jej za dużo, a czasem za mało...
Gra aktorska jest na dobrym poziomie, i warto tu zauważyć osoby, które wcielały się w postać krasnoludów. Godne podziwu i uwagi, nie codziennie nosi się długie włosy czy jest się grubaskiem :D
Scenografia jest wielkim plusem tego dzieła. Obsadzona akcja w Nowej Zelandii to istny raj dla nas - fanów HOBBITA czy WŁADCY PIERŚCIENI. Zakochałem się na tyle w tej krainie, że postanowiłem ją w przyszłości odwiedzić. Postaram się to marzenie zrealizować.
Na koniec - film jest dobry, ale wymaga kilku, kilkudziesięciu poprawek. Wydaje mi się, że PJ stać było na więcej. Byłem na tym w kinie w 3D i na kolejne części też pójdę. Dla mnie warto. Hobbit to świetny pomysł na film, lecz trzeba uważać gdy się go 'robi'....
MOJA OCENA 7/10

3 komentarze:

  1. Ja nigdy nie przepadałam za "Władcą pierścieni", ale tego filmu nigdy nie oglądałam, więc może by mi się spodobało...

    Skom? http://kawiarenka-balladyny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Oglądałam, ale uważam, że książka lepsza ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja filmu nie widziałam, ale za to książka świetna. Trochę dziecinna, Władca Pierścieni o wiele lepsza :)

    OdpowiedzUsuń