czwartek, 4 lipca 2013

Endymion Spring - Matthew Skelton

 
Autor - Matthew Skelton
Tytuł - Endymion Spring
Data Wydania - 2006, Polska - 2007
Bohaterowie - Endymion Spring, Blake Winters, Duck Winters, prof. Jolyon, Psalmanazar, Diana Bentley
Gatunek - fantasy
Ilość Części -
Ilość Stron - 448

Akcja dzieje się jednocześnie w Oksfordzie, w czasach współczesnych i jednocześnie opowiedziana jest historia chłopca w XV- wiecznych Niemczech. W Oksfordzie chłopiec imieniem Blake odkrywa w bibliotece pustą książkę, o niezwykle białym papierze. Podpisana jest nazwiskiem Endymion Spring, a wkrótce zaczynają pojawiać się w niej słowa widoczne tylko dla niego. Wkrótce książka znika z biblioteki. Po rozmowie z profesorem Jolyonem, chłopiec postanawia odszukać księgę i odkryć jej tajemnice. Pomaga mu w tym siostra Duck i bezdomny Psalmanazar.
Z dziełem MS bardzo trudno było mi się zapoznać, po pierwszych paru stronach książka wylądowała na półce. Co to jest!? Mało interesująca, ale po kilku dniach wróciłem do ES i bardzo jestem zadowolony z tej powieści. Fantasy to nie tylko Harry Potter, Władca Pierścieni czy Pamiętniki Wampirów. Skelton świetnie wywiązał się z swojego pomysłu. Książką wciąga i chłonąłem ją kartka po kartce. Ciągle byłem ciekawy co będzie dalej, what now what next. :) Musiałem wiedzieć co będzie dalej i dzieło ukończyłem po trzech dniach.
Ocena końcowa - książka jest bardzo dobrym utworem z nową perspektywą, ciekawa i interesująca. Chcemy więcej! :) Gorąco Polecam! :)
MOJA OCENA 9/10
 

6 komentarzy:

  1. Ciekawie opisałeś książkę, choć nie jest ona w moim typie. Pozdrawiam! :)

    http://littlerosewood.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiem, nie czytałam takiej książki, trochę nie w moim typie :p
    Pozdrawiam
    http://tajemnicedylana.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa książka! Polecę ją bratu.
    liczi-or-liczi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooooo, fajnie, że prowadzisz taki blog. Można się z niego dużo dowiedzieć o muzykach, samej muzyce jak i o książkach różnego typu :D Wiem już, że będę tu częściej wpadać, bo a nóż trafi się coś lub ktoś kogo nie znałam i się dowiem :P

    http://ordinary-girl-and-zayn-malik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam, ale bardzo mi się podoba ta recenzja. Ogólnie lubię Twoje wypowiedzi :D

    Skom? http://kawiarenka-balladyny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń