piątek, 12 lipca 2013

Labirynt Fauna - 2006

Reżyser - Guillermo del Toro
Produkcja - Hiszpania, Meksyk, USA
Obsada - Ivana Baquero, Sergi López,  Maribel Verdú,  Doug Jones,  Ariadna Gil,  Álex Angulo,  Manolo Solo
Gatunek - dramat, fantasy
Czas Trwania - 1h 52min

Akcja filmu toczy się w 1944 w Hiszpanii, rządzonej przez frankistów po zwycięstwie w wojnie domowej. Dziewczynka imieniem Ofelia  udaje się z ciężarną matką do jednostki ojczyma, sadystycznego kapitana Vidala , który, w brutalny sposób, usiłuje oczyścić podległy mu teren z republikańskich partyzantów. Gdy koło niej toczą się walki, Ofelia odkrywa w ogrodzie tytułowy labirynt i pogrąża się w baśniowym świecie.Faun rozpoznaje w niej księżniczkę magicznej krainy, której grozi zagłada. Przed dziewczynką stoją jednak 3 mordercze zadania, które sprawdzą jej nieśmiertelność. Z czasem okrucieństwo zapanuje nad całym rzeczywistym światem.
Obsadzenie produkcji filmu w Hiszpanii to  gratka dla mnie :D Uwielbiam jak plener filmu jest ciekawy i porywający, a ten taki jest. Super to wygląda, a produkcja jest wspaniała. Aktorzy grają dość dobrze, a OSCAR dla Ivana Baquero to zaświadcza. Wykreowani bohaterowie są wiarygodni, a zarazem tak fikcyjni. Świetne połączenie i miło się ogląda. Sama muzyka zasługuje też na wzmiankę, jak już kiedyś mówiłem - ja muszę po muzyce odczuwać emocje z filmu. Tutaj nie jestem zawiedziony, wręcz zaskoczony.
Film to bardzo dobre połączeniu kilku gatunków filmowych. Pomysł też jest bardzo ciekawy oraz sam tytuł zachęca do obejrzenia.
MOJA OCENA 8.5/10

10 komentarzy:

  1. Świetna recenzja :)
    Zachęciłaś mnie do obejrzenia tego filmu :)
    Na pewno go zobaczę :D
    Wytrwałości w bloggowaniu ;3
    http://anyanimee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Zachęciłaś". To jest chłopak.

      Usuń
  2. świetna recenzja... nie oglądałam tego filmu ale może się skusze ^^

    obserwuję i zapraszam do mnie ;)
    http://anuula.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Oglądałam i bardzo mi się podobał ;3 bardzo oryginalny!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawa recenzja. Film jest w moim guście,więc pewnie się skuszę. Ogólnie, to jak przeczytałam "Labirynt Fauna", to skojarzyło mi się z utworem Huntera. (:
    Jeśli znalazłbyś troszkę czasu, by skomentować mojego bloga to bardzo proszę, bo przecież sam wiesz jakie to jest ważne. Odwdzięczę się tym samym :)
    http://modaprzemijastylpozostajex3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie słyszałam o tym filmie.Recenzja mnie zachęciła, więc chętnie obejrzę.Świetny zwiastun.
    takizwyczajnyblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Na początku myslałam, że te kręciołki nad jego oczami to właśnie oczy :D
    A tak ogólnie niezbyt by mi sie podobał film - nie lubię takich.

    Skom? http://kawiarenka-balladyny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubie filmy fantastyczne :))

    onceethought.blogspot.com - bedzie mi strasznie miło jeżeli mnie zaobserwujesz <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Film cudowny co do recenzji dobrze wież że mega trafiona
    mojmozg13.blogspot.com
    kucharek-pati.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Recenzja przekonała mnie do tego filmu, jeszcze dziś postaram się go obejrzeć :) Przyjemny blog, pozdrawiam.

    ekspresjonistycznie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń