czwartek, 11 lipca 2013

Miecz Prawdy - Terry Goodking

Autor - Terry Goodkind
Tytuł - Miecz Prawdy
Data Wydania - 1994, Polska - 1998
Bohaterowie - Richard Rahl,  Kahlan Amnell, Zeddicus Z'ul Zorander, Cara, D'Harańczycy,
Westlandczycy, Mieszkańcy Starego Świata
Gatunek - fantasy
Ilość Części - 13
* Prequel Serii: Dług Wdzięczności
* Pierwsze Prawo Magii
* Kamień Łez
* Bractwo Czystej Krwi
* Świątynia Wichrów
* Dusza Ognia
* Nadzieja Pokonanych
* Filary Świata
* Bezbronne Imperium
* Pożoga
* Fantom
*  Spowiedniczka
* Wróżebna machina
  
Seria Miecz Prawdy opowiada dzieje Richarda Cyphera znanego również, jako Richard Rahla. Richard wiedzie spokojne, proste życie leśnego przewodnika, do czasu, gdy jego ojciec George Cypher zostaje zamordowany w brutalny sposób. Od tego momentu jego świat zostaje wywrócony do góry nogami, a to tylko przedsmak tego co ma się wydarzyć. W miesiąc później podczas jednej ze swych wędrówek po lasach pomaga pewnej nieznajomej dziewczynie ściganej przez czterech mężczyzn.
W Pierwszym prawie magii Richard Cypher, skromny leśny przewodnik, ratuje Kahlan Amnell, ostatnią Matkę Spowiedniczkę, z rąk d'harańskich asasynów nasłanych przez diabolicznego czarodzieja Rahla Posępnego. Rahl, okrutny pan D'Hary, pragnie władzy nad trzema szkatułami Ordena - wrotami do magii życia i śmierci. Przeciwstawić może mu się tylko Poszukiwacz Prawdy, osoba czystego serca i silnej woli. Czarodziej Zedd ogłasza nim młodego Richarda...
Seria, którą warto przeczytać. Obejrzeć serial to nie to samo. Świat stworzony przez Goodkinda to nowa odsłona świata fantasy. Czytając ją (obecnie zamierzam skończyć oglądać serial LEGEND OF THE SEEKER) byłem bardzo zaskoczony nowością i  świeżością jaką daje nam autor. Dotychczas tylko Harry Potter, Zmierzch i Władca Pierścieni oraz kilka innych utworów było dla mnie cudem pisarstwa fantasy. Cała seria MIECZ PRAWDY to zmienia. Warto ją przeczytać, bo jest świetna. Świat, który żyje swoim życiem, bohaterowie wspaniali oraz cudowna fabuła, która zachęca nas do dalszego czytania. Choć ciężko było mi odnaleźć książkę, to mimo tego cieszę się, że mogłem ją przeczytać. Terry napisał wspaniałą powieść, którą my fani fantasy powinniśmy chociaż zasmakować początku.
Gorąco polecam! :)
MOJA OCENA 10/10

12 komentarzy:

  1. Hej ! Właśnie nominowałam twój blog do dwóch nagród- „ The Versatile Blogger Award” oraz „ Libster Blog Awards”. Więcej informacji na stronie: http://life-is-brutal0.blogspot.com/2013/07/nominacje-d.html ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny blog i super się czyta.
    Będę wpadać !

    be-yourself-fashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. nie czyrałam tej książki, ale może przeczytam:) książka zawsze jest lepsza od serialu lub filmu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Na moim starym blogu miałam taką samą nazwę,kiedy tu weszłam od razu wbiło mi się to w oczy! ;) Nie lubię czytać książek,ale ciekawie opisana ;3

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny blog ;) Zapraszam do mnie : http://musiszmniekochac.blogspot.com/ ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka się wydaje fajna, ciekawe czy znajde e-booka D:

    http://i-want-to-live-my-life-alone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. fajny blog :P
    Książka ciekawie sie zapowiada
    możliwe że przeczytam
    pozdrowienia :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytam książek ale twój blog jest mega :) powalający tym co piszesz gratuluje 100 obserwtorów. Pozdrawiam z dwóch blogów .
    http://kucharek-pati.blogspot.com/
    http://mojmozg13.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam jeszcze tej książki. O serialu także nie słyszałam. Chętnie kiedyś się na to skuszę. Bardzo ciekawe wydaje się. :3
    Jeśli znalazłbyś troszkę czasu, by skomentować mojego bloga to bardzo proszę, bo przecież sam wiesz jakie to jest ważne. Odwdzięczę się tym samym :)
    http://modaprzemijastylpozostajex3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Jesteś nominowana/y do Liebster Blog Award.
    Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj :
    http://margarett-world.blogspot.com/p/nominacje.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Szczerze? Wydaje mi się, że ta książka powinna być fajna, bo taki gatunek to to, co lubię :)

    Skom? http://kawiarenka-balladyny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. fajny blog i na pewno będę tutaj często wpadać :D
    obserwujemy?

    photo-andyou.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń