niedziela, 25 sierpnia 2013

Czarne Złoto - 2011




Reżyser - Jean-Jacques Annaud
Produkcja -  Francja, Tunezja, Włochy, Katar
Obsada - Antonio Banderas, Freida Pinto, Mark Strong, Tahar Rahim, Riz Ahmed, Liya Kebede
Gatunek - dramat, przygodowy
Czas Trwania - 2h 10min







 Pod bezlitosnym niebem pustyni dwaj odwieczni rywale – emir Nesib  i sułtan Amar  – zawierają pakt o nieagresji, na mocy którego zobowiązują się do zachowania pokoju oraz zrzeczenia się jakichkolwiek roszczeń wobec "Żółtego Pasa" – ziemi leżącej pomiędzy ich królestwami. Swoistym gwarantem dochowania umowy ma być wychowanie przez Nesiba dwóch synów Amara. Mija 12 lat. Saleeh  i Amar  wyrastają na młodych mężczyzn. Są bardzo różni, jeden ma naturę wojownika, drugi jest spokojnym intelektualistą, który poza książkami świata nie widzi. Na przepiękną młoda kobietę wyrasta też rodzona córka Nesiba, księżniczka Lelya. Pakt między władcami obowiązuje aż do chwili, kiedy na terenie „Żółtego Pasa” Amerykanie odnajdują cenne złoża ropy naftowej. 
Film był dla mnie miłą odskocznią od horrorów czy filmów fantasy. Bardzo przyjemnie mi się go oglądało i jestem zadowolony tą produkcja. Aktorzy grają dość realistycznie, piękne krajobrazy, którymi się zachwyciłem. Po obejrzeniu tego filmu stwierdziłem, że kiedyś muszę odwiedzić Bliski Wschód :D
Czarne Złoto to bardzo ciekawa produkcja, która okazać się może miłą odskocznią od innych gatunków filmów. Warto go obejrzeć za świetną fabułę oraz nieziemski plener filmowy. Gorąco Polecam! :)
MOJA OCENA 8/10

6 komentarzy:

  1. Bardzo mnie zaciekawił opis. Jestem ciekawa co by z tego wynikło. I czy ta Leyla zostałaby żoną któregoś z synów Amara.

    Skom? kawiarenka-balladyny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. O jejciu, nie lubię tego typu filmów. To raczej dla mojej mamy. :P

    http://modaprzemijastylpozostajex3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiem co napisać ponieważ nie oglądałam tego filmu xD. Opis zrobiłeś bardzo zachęcający. Pozdrawiam Justyna B
    http://tajemnicedylana.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie oglądałam, ale czytając opis z chęcią obejrze ^^
    http://storybelel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny post i wygląd bloga oczywiście obserwuję . Pozdrawiam i zapraszam do siebie .
    mojmozg13.blogspot.com
    +
    jejkalendarzwspomnien.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Zaciekawiłeś mnie.Ahh, lubię takie filmy.
    Moja lista filmów do obejrzenia znowu się powiększyła.. nie wiem kiedy ja to wszystko obejrzę xd


    evelyusic.blogspot.com
    evelicon.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń