środa, 29 stycznia 2014

It's About Me - Episode 2

W tym odcinku przedstawiania swojej osoby chciałbym Wam przybliżyć punkt 14, czyli Moim Wielkim marzenie jest zamieszkać w Szwecji :D
Szwecja - państwo w Europie Północnej, zaliczane do państw skandynawskich. Głową państwa jest król Karol XVI Gustaw, a w państwie żyje około 10 mln ludzi. Kraj położony w mroźnym środowisku, czym więc on mnie tak przyciąga, że chcę tam zamieszkać?
Szwecja zachwyciła mnie przede wszystkim swoim cudownym krajobrazem, nie wiem jak Wam, ale mi on się bardzo podoba, i owszem jest tam mroźno, a ja lubię trochę takie klimaty, wolę mróz niż upał...
Kultura Szwecji to niezliczone sukcesy w paśmie filmowym, to wiele ciekawych świąt to niezliczone zabawy, to brak wojen na terytorium państwa to otwartość szwedów, to nagrody NOBLA, to pasmo sukcesów w wielu dziedzinach. Wiele osób zle wyraża się o Szwecji i szwedach, może to zazdrość? Nie wiem, a ja zamierzam spróbować choćby nie wiem co. W SE jeszcze nie miałem przyjemności być, ale mam nadzieję, że to się zmieni, wkońcu chcę tam zamieszkać :D
Uwielbiam słuchać szwedzkiej muzyki, jest taka wspaniała, w każdym razie dla mnie. Uwielbiam język szwedzki, jak narazie trochę się uczę online :D, ale upatrzyłem już sobie podręcznik do nauki szwedzkiego dla podstawowych zwrotów. Na początku mnie on trochę przeraził, ale obecnie jest OK.
God dag, Jag heter Damian. Jag bor i Polen. - Jak narazie tylko to opanowałem do perfekcji, przede mną długa droga do nauki tego języka, ale nie zrażam się :)
Uwielbiam miasta szwedzkie, w szczególności Sztokholm, gdzie chciałbym/planuje zamieszkać.
Wiele osób, które znają moje plany (a jest ich niewiele) odradza mi Szwecję, bo przeżywa kryzys, bo jest ciężko, zimno, bo trudno o pracę. I nie przeczę, bo często czytam o naszej Polonii, i trochę już wiem o tym kraju, ale wiem też, że jeśli nie spróbuje to się nie dowiem. Może tego po mnie nie widać, ale jestem pracowity, w każdym razie staram się wywiązywać z swoich obowiązków, i wiem, że jeśli sobie obrałem jakiś cel to będę do niego dążył. Może się zniechęcę już na samym początku, zobaczymy, ale dzisiaj moim celem jest tam pojechać i zobaczyć to na własne oczy...
Nauczycielki z mojej szkoły w wakacje były na praktykach w szwedzkich hotelach i są bardzo zadowolone z standardu tam panującego, który zobaczyłem na własne oczy poprzez zdjęcia - nawet zwykły prom wygląda jak marzenie, w porównaniu do polskiego :D Hotele są wielkie, piękne, muszę to zobaczyć :) Wiem, że do osiemnastki mam jeszcze dwa lata, muszę przecież jeszcze skończyć tutaj jakieś studia, więc tam może się wszystko zmienić, ale ja mimo to spróbuje :)
Najbardziej boimy się tego czego nie spróbowaliśmy - powiedziała mi kiedyś moja przyjaciółka, więc chcę zobaczyć czy uda mi się tam zrealizować swoje marzenia :)
Szwecję uwielbiam bo dla mnie jest wspaniałym krajem, na pewno ma jakieś wady, prawie jak każde państwo, nikt/nic nie jest idealne...
Ja realizuje swoje marzenia, a jeśli mi się nie uda to wrócę do Polski i tutaj będę żył, chyba, że wymyślę szatański PLAN B :D
Mam nadzieję, że trochę Wam przybliżyłem Wam moje obecne widzi mi się w stosunku do Szwecji :)

10 komentarzy:

  1. Hm... Także nie rozumiem dlaczego wybrałeś Szwecję... Ale życzę powodzenia i spełnienia marzeń :) http://kolorowozakreceni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakoś nigdy nawet nie myślałem żeby polecieć do Szwecji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. dziękuję za tak miły komentarz :) to naprawdę wiele znaczy!
    bardzo ciekawa notka, można się z niej dużo dowiedzieć :)
    Szwecja to naprawdę piękne państwo, ale niestety nigdy tam nie byłam :)
    I oczywiście powodzenia! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam przyjaciela ze Szwecji, ma na imię Hamid i sama chciałabym kiedyś go odwiedzić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam przyjaciela w Szwecji. Ja bym chciała mieszkać w Niemczech lub Hiszpanii (bardziej w Hiszpanii *-*)

    http://modaprzemijastylpozostajex3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Hihihihi. A ja zgadzam się z tobą, też wole zimno od ciepła. Zwłaszcza nie cierpię lata, kiedy człowiek się dusi -,-. A Szwecja to naprawdę piękne państwo :)
    Życzę ci spełnienia tego twojego szalonego marzenia :D
    Pozdrawiam Justyna :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Szwecja to piękny kraj, szczególnie jeśli mówimy o krajobraz, ale nie uda się jej przebić mojej ukochanej Nowej Zelandii. Nie ma na nią mocnych. Te krajobrazy, przyjemny klimat(ani mroźna zima, ani upały) i po prostu wszystko co można zobaczyć od jezior wulkanicznych po 3500 tysięczniki. Super sprawa. :) http://zyciejestmuzykaaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Cześć zapraszamy was na nowo powstały modowy blog mamy nadzieję że każdy znajdzie w nim coś dla siebie może będziemy informować się o nowych notkach pozdrawiamy. http://wyczuciestylu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń