niedziela, 27 lipca 2014

Wampiraci. Demony Oceanu - Justin Somper

 Autor - Justin Somper
Tytuł - Demony Oceanu
Seria - Wampiraci
Cena - 24.90 zł
Wydawca - Nasza Księgarnia
Data Wydania - 27.11.2007
Moja Ocena - 8.5/10

Jest rok 2505. Podniósł się poziom oceanów. Nadchodzi nowa era piractwa.
Straszliwy sztorm rozdziela bliźnięta Connora i Grace Tempestów, niszczy ich łódź, a ich samych rzuca w okrutne, zimne wody, by walczyli o życie.
Uratowany przez jeden ze słynniejszych statków pirackich, Connor wkrótce zaczyna nosić rapier. Ale czy ma dość charakteru, by zostać piratem?
Grace trafia na pokład bardziej tajemniczego statku. Trzymaną w zamknięciu zapewnia się, że nie spotka jej żadna krzywda, dopóki będzie słuchać poleceń niezwykłego kapitana...
Czy bliźnięta przetrwają na morzu? Czy zdołają w końcu odnaleźć siebie nawzajem? Przyłącz się do rejsu po nieznanych morzach. Wyprawa wampiratów właśnie się rozpoczyna... 

Po książkę sięgnąłem zupełnie przypadkiem, szukałem sobie czegoś w bibliotece, zaciekawił mnie tytuł. Wampiraci? Cóż to za dziwadło, ale lepszego pomysłu autor nie mógł mieć. Powieść czyta się sama, od pierwszej strony wpadłem, całkowicie zanurzyłem się w świecie wykreowanym przez Somper'a, a jak widać nieznany autor, nie znaczy, że gorszy, choć ja oczywiście nie wychodzę z takiego założenia. Historia niby banalna, ale bardzo ciekawa, bliźniacy za wszelką cenę chcą siebie odnaleźć, przeżywają wspaniałe przygody, chce się czytać :)
Zupełnie inna odmiana książek o wampirach, i przyznam szczerze, że bardzo udana :) Historia szybko się zaczyna i równie szybko się kończy, niestety żałuje, że autor napisał dość krótko, ale mam nadzieję, że kolejne części już będą krokiem do przodu.  Wampiraci zaciekawiły mnie, daje autorowi bardzo dużą szansę, mam nadzieję, że mnie nie zawiedzie...
Autor świetnie kreuje świat, bohaterowie są najlepsi, książką bawi, uczy, i to jest w czytaniu najlepsze dla mnie :)
Powieść dla dzieci i młodzieży, ale naprawdę warto ją przeczytać :) Mam nadzieję, że kolejne części będą takie same jak pierwsza, czyli mega dobre.
Za oryginalny pomysł  i ciekawych bohaterów daje dużo, ale niestety książka ma mało stron ( ja uwielbiam opasłe tomy, które się czyta i czyta :D ), i zapomniałbym, dialogi piratów czasem są bardzo banalne, brak mi tu korsarskiego cięcia :P
MOJA OCENA 8.5/10

6 komentarzy:

  1. Nie sięgnę po tę książkę, ponieważ nie lubię takiej literatury. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie slyszalam o podobnej ksiazce, wampiry z piratami, ciekawe:)
    Przy okazji, odpisalam do Ciebie na emaila i nie wiem czy go otrzymales?:o

    http://sweett-and-saltyy.blogspot.se/

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój brat ją ma , może ja też przeczytam :)
    obs/obs?
    katie-about-katie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta książka nie dla mnie.
    U mnie http://muzycznomaniaa.blogspot.com/ nn

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie http://muzycznomaniaa.blogspot.com/ nn

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna recenzja <3 Już od dawna chciałam przeczytać tę książkę.
    W ogóle bardzo podoba mi się Twój blog. Poinformuj mnie o następnej notce :) Na pewno zajrzę.
    Pozdrawiam
    ~ Rose ~

    P.S. Zapraszam do mnie na nowy rozdział :3
    http://hogwart-naszymi-oczami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń