czwartek, 21 sierpnia 2014

Przywoływacz Dusz - Gail Z. Martin

Autor - Gail Z. Martin
Tytuł - Przywoływacz Dusz
Seria - Kroniki Czarnoksiężnika
Cena - 39.00 zł
Wydawca - Dwójka Bez Sternika
Data Wydania - 6.04.2011
Moja Ocena - 9/10
















Wygodne życie Martrisa Drayke’a, drugiego syna króla Bricena z Margolanu, legło w gruzach, gdy jego starszy, przyrodni brat Jared wraz z mrocznym magiem Arontalą zabijają króla by przejąć tron. Tris ucieka z trójką przyjaciół: kapitanem gwardii Soteriusem, nadwornym mistrzem bardów Carroway’em oraz Harrtuckiem, królewskim gwardzistą. W świecie, w którym duchy ukazują się otwarcie i wpływają na sprawy żywych ludzi, Tris skrywa głęboką tajemnicę. Podejrzewa, iż może być spadkobiercą magicznej mocy swojej babki, która była potężną czarodziejką. Taka magia uczyniłaby z Trisa Przywoływacza Dusz, obdarzonego rzadkim magicznym darem pozwalającym na pośredniczenie pomiędzy żywymi a umarłymi.
Do samego kupna książki przekonała mnie okładka, oraz opis, ja interesuję się tymi tematami - nekromancja, duchy, umarli itp. Od pierwszej strony... wpadłem dosłownie, powieść wciągnęła mnie bardzo. Autorka stworzyła ciekawy świat, interesujące postacie oraz pomysł, sam pomysł jest mega. Na początku poznajemy Trisa, który wiedze wygodne życie w Margolanie. Kiedy brat zabija całą rodziną królewską Matris musi uciekać. Poznajemy wówczas moc księcia, potrafi porozumiewać się ze zmarłymi. Udaje się im uciec i wyruszają do Dhasson do wuja Trisa, który ma im pomóc w zdetronizowaniu Jareda. Poznajemy kolejnych bohaterów, świat oraz kulturę ludzi. Sceny walki są wiarygodne, akcja ciągle brnie naprzód, nie można się nudzić. Podczas podróży nasz książę oczywiście na wszystko narzeka, a wkońcu dwadzieścia lat spędził w cieplutkim pałacu, sam moment gdy przywołuje duchy jest ekscytujący aż mnie ciarki przechodzą. Kocham to <3
Gail Z. Martin stworzyła niebanalna powieść, którą polecam wszystkim. Czyta się bardzo szybko, w sumie można rzec, że powieść sama się czyta. Fabuła jest interesująca, mi się bardzo podoba. Z czasem główny bohater przechodzi przemianę, poznaje wybrankę serca. Książka jest super, nie zawiedziecie się.
Na oddzielną uwagę zasługuje polskie wydanie powieści, ekipa z Dwójki Bez Sternika wykazała się - książką została wykonana z dobrego jakościowo materiału, czcionka jest wygodna dla oczu, nie męczą się szybko, po prostu idealnie :)
Niestety brakuje mi mapki, za co duży minus dla autorki, by wszystko lepiej sobie wyobrazić powinna być mapka :O Pozatym powieść mega, nie mam się do czego przyczepić. A jak to u mnie bywa, jak mi się coś spodoba, to muszę to mieć na swojej półce i tak Krwawy Król (kolejna część cyklu) już do mnie przyjechała, a recenzja wkrótce :)

6 komentarzy:

  1. Wow! Świetna książka :O Muszę ją przeczytać! *-*
    Recenzje robisz coraz lepsze, pomimo iż były bardzo dobre, wiesz co pisać :)
    Pozdrawiam Demen :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurde, wszyscy teraz czytają tego typu książki, zaczyna królowa fantastyka i inne takie... a to nie mój konik ;c

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowna książka :D Recenzja boska jak zawsze. Bardzo zazdroszczę Ci tego, że tak ciekawie i zachęcająco opisujesz książki *-* Uwielbiam tego typu powieści: duchy, nekromancja, mroczny klimat i tajemnice. Myślę, że to książka w sam raz dla mnie; postanowiłam ją przeczytać.
    Pozdrawiam cieplutko
    ~ Rose ~

    http://hogwart-naszymi-oczami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajna recenzja tylko ze książką nie dla mnie.
    U mnie http://muzycznomaniaa.blogspot.com/ o EMA 2014

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie http://muzycznomaniaa.blogspot.com/ nowe notowanie

    OdpowiedzUsuń
  6. ksiażka w moim typie napewno poszukam jej w swojej ksiegarni ;)

    OdpowiedzUsuń