piątek, 31 października 2014

Mroczna Ostoja - Gail Z. Martin

Autor - Gail Z. Martin
Tytuł - Mroczna Ostoja
Seria - Kroniki Czarnoksiężnika
Cena - 39.00 zł
Wydawca - Dwójka Bez Sternika
Data Wydania - 13.01.2012
Moja Ocena - 8.5/10
















"Mieszkańcy Mrocznej Ostoi odczuwają efekty rządów terroru Jareda Uzurpatora, które zagrażają stabilności Zimowych Królestw. Siły nieumarłych występują przeciwko lordowi Jonmarcowi z Mrocznej Ostoi w walce o władzę pomiędzy śmiertelnikami a vayash moru. Niektórzy vayash moru nie są zachwyceni tym, że do dworu powrócił lord-śmiertelnik. Jonmarc musi zdobyć zaufanie śmiertelnych mieszkańców Mrocznej Ostoi, prowadząc jednocześnie niebezpieczną polityczną grę z zamieszkującymi ją vayash moru. Ma ciągle w pamięci, że czterech ostatnich lordów zmarło młodo. W całych Zimowych Królestwach magia stała się groźną i nieprzewidywalną siłą. Strumień, będący rzeką magicznej energii, został mocno zakłócony, gdy wiele lat temu Arontala wydarł przemocą kulę Łapacza Dusz z fundamentów Mrocznej Ostoi. Teraz Strumień jest niestabilny, stanowi zagrożenie dla umysłów i życia magów, którzy czerpią z niego moc. Król Martris Drayke przygotowując się do ślubu, jednocześnie musi się przygotować do wojny z buntownikami wciąż lojalnymi w stosunku do Jareda. Królestwo Isencroftu znajduje się na krawędzi wojny domowej z powodu zbliżającej się perspektywy połączenia z królestwem Margolanu Tylko jedno jest pewne – Zimowe Królestwa nie będą już takie same. "
Po trzeci to serii Kroniki Czarnoksiężnika sięgnąłem z wielką chęcią, i wcale się nie zawiodłem. To cudowna opowieść, o miłości, odwadze i walce dobra ze złem. Gratuluje autorce tak wspaniałego pomysłu, szkoda tylko, że nie mamy ekranizacji :/
Tris Drayke przygotowuje się do ślubu z Kiarą - Księżniczką Isencroftu, jednak poddani księżniczki nie podzielają jej decyzji, ciągle ktoś próbuje zabić jedno z nich. Ostatecznie dochodzi do zawarcia aktu małżeńskiego, po miesiącu gdy jest pewne, że Kiara jest w ciąży król Margolanu wyrusza przeciwko Lordu Curane, który ciągle popiera rządy obalonego Jareda. Gdy Tris zmaga się z buntownikiem Kiara zostaje zaatakowana, Strumień podupada, co niestety źle wpływa na magię przywoławcza. Tris jest coraz bliżej pokonania Curane'a, z pomocą przychodzą mu oczywiście duchy... Tymczasem w Mrocznej Ostoi rodzi się wojna pomiędzy vayash moru, a śmiertelnikami kto powinien zostać prawowitym Lordem Mrocznej Ostoi. Gdy Jonmarc jest zajęty jego wybranka serca, Carina zostaje poproszona by uzdrowić ludzi w pobliskiej wiosce, po uleczeniu potrzebujących uzdrowicielka wpada w pułapkę, vayash moru zamierza przemienić kobietę w nieśmiertelną by oboje mogli rządzić dworem, jednak uzdrowiciela nie można przemienić, co nie zmienia faktu, że Lord Jonmarc wpada w szał i zawiera pakt z Istrą, jak zakończy się pakt ze złem? Dowiemy się w czwartym i ostatnim tomie...
Na początku plusy, wielki, ale wielki plus za okładkę, która mnie jest najlepsza z całej serii. Urzeka, prawda? Potem znowu wspaniałe pióro Gail Martin, jak ona cudnie pisze. Trzeci tom, hmm mam dość mieszane uczucia, z jednej strony książka jest świetna, barwne opisy, dynamiczna akcja i ten cudowny pomysł o przywoływaniu duchów. Z drugiej jednak powieść czytało się trochę ciężko, między innymi mówię o ciągłym napadach na Trisa i Kiarę, ileż razy można nieudolnie próbować...? :D Minusów raczej nie ma, ewentualnie to, że szybko się kończy :D
Podsumowując Mroczna Ostoja to kolejna super powieść Gail Martin, plus za okładkę i vayash moru, którzy są ekscytujący według mnie i cieszę się, że w trzecim tomie jest ich tak dużo. Powieść świetna, może w pewnych momentach niedopracowana, ale mimo tego i tak bardzo udana....
MOJA OCENA - 8.5/10

3 komentarze:

  1. Nie no ja całkiem lubię książki fantastyczne, ale nie do końca przesiąknięte tym światem fantasy, aby został zachowany ten malutki element rzeczywistości ludzkiej. Dlatego ten opis książki nie zachęca mnie do końca, bo to takie całe fantasy, ale wierzę, że książka jest bardzo dobra i świetnie napisana. Fajny opis. :)
    http://zyciejestmuzykaaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawa książka tylko ze ja takie nie czytam. Bardziej wolę kryminały.
    U mnie http://muzycznomaniaa.blogspot.com/ nowe notowania

    OdpowiedzUsuń