piątek, 7 listopada 2014

Dracula.Historia Nieznana - 2014

Tytuł - Dracula. Historia Nieznana ( Dracula Untold)
Reżyser - Gary Shore
Premiera :
* świat - 1 październik 2014 
* Polska - 17 październik 2014
Obsada - Luke Evans, Sarah Gordon, Dominic Cooper, Art Parkinson, Charles Dance, Paul Kaye
Gatunek - fantasy, horror
Czas Trwania - 1h 32min
Moja Ocena - 9/10













Film łączy w sobie dwie opowieści. Jedna z nich bazuje na autentycznej postaci - walczącego z Turkami Vlada Palownika, druga odnosi się do legendy dotyczącej pojawienia się pierwszego na Ziemi wampira.
Vlad Tepes to młody książę, który chcąc uwolnić i zarazem ocalić życie rodziny z rąk okrutnego sułtana, a także mając na uwadze dobro swojego kraju, postanawia sprzedać duszę diabłu. W ten sposób staje się pierwszym wampirem na świecie - znanym jako Dracula.  

Wybierając się na ten film do kina miałem sto procent pewności, że film będzie udany i mi się spodoba - nie pomyliłem się. Na początku poznajemy Vlada, a przyszłego Draculę jako wspaniałego króla, chcącego spokoju dla swoich poddanych. Jednak radość świąteczną przerywa wysłannik sułtana, który oznajmia iż jego pan potrzebuje tysiąca chłopców do swojej armii w tym syna Vlada. Książę nie ma zamiaru oddawać dzieci, w wyniku czego postanawia zaprzedać duszę diabłu, a dokładniej wampirowi. Okazuje się, że jest nawet szansa wyjścia z tej mrocznej postaci, jeśli przez trzy dni nie skosztuje ludzkiej krwi. Czyli łatwa misja - pokonać sułtana, który nie jest zadowolony z 'buntu' i wrócić do ludzkiej postaci. Niestety nie udaje się i tytułowy Dracula zostaje na wieczność wampirem, tracąc przy tym swą piękną żonę. Jak ja nad tym nadal ubolewam, dlaczego zabili mu żonę? :(
W czasach współczesnych Dracula poznaje kobietę, która jest identyczna jak jego żona, i chyba się w niej zakochuje...
Film Dracula. Historia Nieznana to bardzo dobry film, świetne zwroty akcji, bardzo podoba mi się gra Luka Evansa oraz jego moce - między innymi zamiana w stado nietoperzy podczas lotu. Inni aktorzy też grają bardzo dobrze, świetnie utrzymana sceneria oraz dobrze wybrany plan filmowy. Wiele razy już w swoich recenzjach mówiłem o planie filmowym, film to nie tylko dobrzy aktorzy, muzyka oraz dość oryginalny pomysł, to również miejsce gdzie toczy się akcja produkcji, niestety często producenci filmowi zapominają o tym. Nie odbiegając od tematu mojego dzisiejszego postu - film warty uwagi, plus za głównego aktora, pomysł z nietoperzami oraz super plan filmowy. Jedyne co mi nie pasowało w filmie, akcja zbyt szybko, ale czego spodziewać się po półtora godzinnym seansie, według mnie producenci powinni rozszerzyć produkcję do minimum 2 godzin.
Jestem zachwycony, i mam nadzieję, że powstanie druga część, po pierwsza jest extra :)
MOJA OCENA 9/10

10 komentarzy:

  1. Jeszcze nie byłam na tym filmie bo u mnie go nie wyświetlają więc poczekam na dvd. Fajnie ze tobie się podoba ale film jest strasznie krytykowana na świecie.
    U mnie http://muzycznomaniaa.blogspot.com/ nowe notowanie

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam iść, ale już chyba u mnie nie grają :( Strasznie podobał mi się zwiastun, gdzie wykorzystali cover "Everybody wants to rules the world" Lorde.

    Nowa recenzja na http://The-Rockferry.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Recenzja brzmi całkiem przychylnie i zachęcająco. Jak również uważam, że ważny jest plan filmowy. To bardziej urealistycznia niektóre sceny. Uwielbiam soundtrack do tego filmu. :)
    http://zyciejestmuzykaaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow! Brzmi nieźle może się zgodzę :) i się przejdę <33 :P blog bardzo przydatny i będę zaglądać :P

    http://miloscwczasachapokalipsy44.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale jesteś fajnym chłopakiem :* widać, że się uczysz i masz niejedną pasję :D
    Jeszcze nie miałam styczności z tym filmem, ale muszę przyznać , że zachęciłeś mnie do obejrzenia.
    zapraszam ; http://przepisynadesery.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Czekam aż w końcu będzie można to oglądnąć w sieci *-* Bardzo spodobała mi się ta historia, wreszcie pokazali to z innej strony, przynajmniej tak się wydaje po oglądnięciu trailera. :*

    OdpowiedzUsuń
  7. O wampirzeee ohoho kocham takie klimaty:D Mi tam wampirki kojarzą się z ostrymi ząbkami i krwią, na której widok mam dreszcze i zaczyna mnie wszystko boleć hahah:D Kusisz tym filmem:D Koniecznie muszę go zobaczyć:)
    pozdrawiam:)
    http://my-life-my-dreams-my-story.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie muzycznomaniaa.blogspot.com nn

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja też byłam na tym filmie :) Małe sprostowanie - Dracula na końcu filmu spotyka swoją żonę, tylko w innym wcieleniu :)

    www.donnazoe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. przegapiłam kiedy grali w kinie ;( a najlepsze że premiera miała miejsce w dniu moich urodzin wtedy powinnam sobie była zrobi prezent i szorować a tak czekam na DVD. Kurcze

    OdpowiedzUsuń