niedziela, 28 grudnia 2014

Egzorcyzmy Dorothy Mills - 2008

Tytuł - Egzorcyzmy Dorothy Mills
Reżyser - Agnès Merlet
Premiera -
* świat - 6 sierpień 2008
* Polska - 17 lipie 2009
Obsada - Carice von Houten, Eamonn Owens, David Wilmot, Jenn Murray, Gary Lewis
Produkcja - Francja/Irlandia
Gatunek - dramat, thiller
Czas Trwania - 1h 42min
Moja Ocena - 5.5/10












Wkrótce po śmierci synka, psychiatra Jane Morton, spotyka na swojej drodze zawodowej wyjątkowo trudny przypadek. Dorothy Mills, piętnastolatka z małej irlandzkiej wyspy, oskarżona zostaje o usiłowanie zabójstwa pozostającego pod jej opieką dziecka. Na miejscu zdarzenia Jane spotyka żyjącą w ciągłym lęku, nawiedzaną przez widmo i wrogą wobec obcych małą społeczność. Społeczność, która skrywa przerażający sekret… Mieszkańcy wierzą, że Dorothy posiada dostęp do mocy działających poza sferą, którą bada psychiatria. Początkowo sceptyczna Jane musi w końcu zweryfikować swoje poglądy, gdy dziewczynka przemówi do niej głosem jej zmarłego syna…  
Opis filmu zachęca, ale tylko zachęca. Nadanie tytułu jako 'egzorcyzmy...' to chyba miał być żart bo wątku takowego nie ma wcale, produkcja nie przestraszy nas raczej,  ewentualnie stracimy ponad półtorej godziny oglądając film, choć jeśli ktoś usunie z nazwy słowa 'egzorcyzmy' to obejrzy bardzo interesujący film, i uważam, że nie będzie żałował. Początkowo wydawało mi się, że zapowiada się extra film, choć już po pierwszych minutach nudziłem się. Jane Morton można rzec, że pani z wielkiego miasta przyjeżdża do zabitej dechami wioski na odludzi, by pomóc dziewczynce, ale zaraz zaraz, przecież to mają być egzorcyzmy, więc po co tam psychiatra? Nie wiem i chyba nigdy się nie dowiem, bo jak już wspomniałem tytuł to totalna porażka. Jednakże produkcja posiada niewątpliwie parę plusów - ciekawa lokalizacja planu zdjęciowego, powiedzmy, że ciekawa historia, i największym plusem to gra aktorska Carice von Houten, która mi się bardzo podobała. Kobieta, która musi uleczyć chorą dziewczynkę sama zmaga się z problemami z przeszłości. Aktorka świetnie przygotowała się do roli co widać w produkcji. Dramat ukazujący siłę wiary społeczności na odludzi, w którą wwala się pani doktor i wszystko psuje co skutkuje jej śmiercią na końcu filmu. Zwłoki zostają ukryte, mordercy wygonieni i żyjmy sobie dalej z uśmiechem na twarzy...
Gdyby nie tytuł to film dostałby większą ocenę, ale oszukanie widza w tym przypadku jest bardzo złym chwytem marketingowym. Dla zabicia czasu można obejrzeć lub po prostu jeśli kogoś interesują takie przypadki to też można zobaczyć, nie mówię, że nie, ale wyrzucie z nazwy słowo 'egzorcyzmy' to obejrzycie ciekawy film...

11 komentarzy:

  1. Oglądałam używek , całkiem okej gdyby nie ta nazwa no i troszkę taki dziwaczny ten film , chyba że go nie zrozumiałam poprawnie ;) Super post ;) Miłego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
  2. Oglądałam ten film niedawno w TV i naprawdę średnio mi się spodobał. Też mi brakowało jakichkolwiek egzorcyzmów :D

    Pozdrawiam, Namuzowani.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słyszałam o tym filmie, ale wydaje się całkiem fajny i trochę przerażający. Może kiedyś jak będę miała czas go obejrzę :)

    http://co-powiesz-na-problemy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałem recenzję od koleżanki. Nie mogła po tym filmie spać xD Stwierdziła, że był straszny. Ty mówisz, że nie, więc mam mętlik w głowie. Muszę obejrzeć w celu weryfikacji xD

    http://krystix-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam o ty filmie i jakaś nie miałam okazji go zobaczyć. Twoja piosenka Jonasa bardzo mi się wkręciła.
    U mnie http://muzycznomaniaa.blogspot.com/ NN

    OdpowiedzUsuń
  6. Akurat mam dzisiaj wieczór wolny i pozabijam sobie czas oglądając ten film, bo jakoś zachęciła mnie Twoja recenzja, mimo że nie jest zbytnio pozytywna. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Filmu akurat nie oglądałem, ale taka tematyka jest jak najbardziej spoko. :)
    http://zyciejestmuzykaaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Oglądałam i polecam :)
    http://destiny-of-prophecy.blogspot.com/ zapraszam na 7 rozdział
    Sprawdz co nawiedziło mieszkańców Borvell :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie lubię strasznych filmów więc pewnie go nie obejrzę ;) Byłam ostatnio w kinie na ostatniej części Hobbita i była wystarczająco straszna.

    Szczęśliwego Nowego Roku!

    www.donnazoe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. DZIĘKUJĘ! MUSZE TO OBEJRZEĆ *O*

    Też uczę się w Technikum, ale zamierzam zbierać już powoli na studia, bo z pracą jest naprawdę dzisiaj ciężko..
    Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń