piątek, 5 grudnia 2014

Przez Ciebie - Emily Hainsworth

Autor - Emily Hainsworth
Tytuł - Przez Ciebie
Cena - 29.90 zł
Wydawca - Wydawnictwo Amber
Data Wydania - 29.01.2013
Ilość Stron - 256
Moja Ocena - 8.5/10
















Piękna i wzruszająca powieść filmowana przez Paramount Pictures. Prawa do publikacji kupili wydawcy w 10 krajach.
Była miłością jego życia. Czy – żeby ją odzyskać – jego miłość pokona granice niemożliwego? Osiemnastoletni Camden nie potrafi się pogodzić ze śmiercią swojej dziewczyny. Viv była wszystkim co dobre w jego życiu: pomagała mu się pozbierać po kontuzji, która położyła kres marzeniom o piłkarskiej karierze. Była przy nim, kiedy rozpadła się jego rodzina. Oddałby wszystko, żeby choć raz zobaczyć ją znowu. Codziennie przychodzi w miejsce, gdzie rozbił się jej samochód. I pewnego dnia widzi dziewczynę... To nie Viv, ale – choć to brzmi kompletnie nieprawdopodobnie – nieznajoma może mu pomóc znów ją spotkać… w świecie, w którym Viv nadal żyje. Lecz w tym świecie wszystko wygląda inaczej, a Viv nie jest tą dziewczyną, jaką Cam zapamiętał. Wkrótce pozna szokującą prawdę i będzie musiał zdecydować: zostać z ukochaną czy ją opuścić, zanim drzwi pomiędzy ich światami zamkną się na zawsze... 
Gdyby nie mój brat to nigdy nie przeczytałbym tej wspaniałej książki. Powieść porywa już od pierwszej strony, dosłownie. Początkowo poznajemy Camdena jak chłopaka, który przeżywa stratę ukochanej (ja też kiedyś straciłem kogoś ważnego w życiu), więc jego postępowanie nie jest dla mnie ani chamskie ani rażące. Wydawałoby się, że każdy mu współczuje są z nim, ale chyba jednak większość żałuje, że w szkole nie będzie fajnej dziewczyny niżby zrozumieli jego ból. Pewnego dnia spotyka dziewczynę, nie to jest to Viv, lecz mówi mu, że pomoże odnaleźć ukochaną. Jak to możliwe, że w alternatywnym świecie ona żyje, a na dodatek okazuje się, że owy świat jest bardziej skomplikowany niż ten nasz realny. Wydaje się, że można żyć i przechodzić z świata do świata, ale przed głównym bohaterem kolejny wybór - zostać z ukochaną czy ją opuścić nim wrota się zamkną...
Nie chcę Wam tu spojlerować bo jeśli zechcecie to przeczytacie :D
Przez Ciebie to wspaniała, wzruszająca opowieść o miłości nastolatków, niby banalny pomysł, ale chwyta za serca. Nie da się jej odłożyć na później, odkąd przeczytałem pierwsze słowo wiedziałem, że muszę znać końcówkę jeszcze dzisiaj. Nietypowy pomysł, cudowne opisy emocji i lekkość czytania sprawiają, że powieść czyta się jednym tchem, a na koniec chce się więcej :)
Jak widać na okładce jest wzmianka o filmie, ale niestety ja nie mogłem nic znaleźć wartościowego na temat obsady czy przewidywanej daty premiery, ale film muszę obejrzeć, choćbym nie wiem jaki miał zapchany dzień to obejrzę to! :)
MOJA OCENA 8.5/10

11 komentarzy:

  1. tym mnie zaciekawiłeś , muszę poszperać i znaleźć tę książkę bo naprawdę zapowiada się fajnie ,a że pochłaniam słowo pisane jak ciasteczka w tempie ekspresowym to niedługo się wypowiem ;D.

    Poza tym zapraszam do mnie
    http://taniec-z-wampirem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę to książkę przeczytać bo strasznie mnie zaciekawiła bo bardzo lubię takie.
    U mnie http://muzycznomaniaa.blogspot.com/ Nominacje do Grammy 2015

    OdpowiedzUsuń
  3. No dość ciekawie to wszystko brzmi. Niełatwo napisać książkę o takiej tematyce, bo trzeba mieć dużą wyobraźnię. Ale po książkę mimo to raczej nie sięgnę.
    http://zyciejestmuzykaaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda na ciekawą ;) Muszę przeczytać.

    http://krystix-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Możliwe, że przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. hm, chyba przeczytam, a film tak samo jak Ty, muszę obejrzeć, jeśli kiedyś wyjdzie :)
    PS. powracam do blogowania, tylko na innym blogu, może mnie jeszcze pamiętasz?
    http://kazdy-krok-niesie-pokoj.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Tu się akurat nie zgodzę z komentarzem powyżej: najłatwiej napisać coś o świecie alternatywnym albo fantasy. Wszystko bierzesz z wyobraźni (a skoro już piszesz, to znaczy że masz ją sporą i wytrenowaną) i nikt nie przyczepi ci się, że to niezgodne z prawdą, bo np. ,,policja nie używa rewolwerów marki colt tylko nagan, a ty w jednym zdaniu napisałeś, że wyjął colta!" O takie głupoty czepiają się najbardziej...
    Światy alternatywne są ogólnie bardzo fajne. Czy tylko mi się wydaje, ze to taka współczesna historia Orfeusza i Eurydyki?

    OdpowiedzUsuń


  8. Nowa recenzja na http://The-Rockferry.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Wystartowało głosowanie na PRZEBÓJ 2014 na http://muzycznomaniaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Szczerze mówiąc, nie wytrzymam kolejnego filmu o miłości nastolatków. :o Więc raczej nie obejrzę.

    http://younglonelysoul.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń