poniedziałek, 5 stycznia 2015

Harry Potter i Kamień Filozoficzny - 2001

Tytuł - Harry Potter i Kamień Filozoficzny
Reżyser - Chris Columbus 
Premiera -
* świat - 4 listopad 2001
* Polska - 18 styczeń 2002
Obsada - Daniel Radcliffe, Rupert Grint, Emma Watson, Richard Harris, Robbie Coltrane
Produkcja -   USA/Wielka Brytania
Gatunek - fantasy, przygodowy
Czas Trwania - 2h 32min
Moja Ocena - 8/10












Harry Potter i Kamień Filozoficzny to filmowa adaptacja bestsellerowej powieści J.K. Rowling o tym samym tytule. W dniu jedenastych urodzin młody pan Potter dowiaduje się, że jest czarodziejem. Po ostatecznej wojnie słownej z Dursley'ami pierwszego września wyrusza z dworca King Cross do Szkoły Magii i Czarodziejstwa Hogwart. Podczas podróży poznaje dwójkę swych najlepszych przyjaciół oraz największego wroga. Szkoła to cudowne miejsce, czas płynie zupełnie inaczej do momentu gdy trójka dzieciaków odkrywa historię Kamienia Filozoficznego, i fakt, że ktoś zamierza go ukraść...
Któż nie zna Harry'ego Potter'a!? Śmiem sądzić, że nie ma na tym świecie dziecka, które by nie znało tego nazwiska. Książka wspaniała, czyta się cudnie, ale czy i film jest równie dobry?
Produkcja Warners Bros Pictures to światowy ewenement, dużo wydanych pieniędzy, jak również masa ich zarobionych. Przyznam się, że ta część filmowa najmniej mi się podoba :/
Jedynka nie przekonała mnie do siebie mimo iż jest świetna, aktorzy, plan zdjęciowy, muzyka Hedwig Theme, czego chcieć więcej? Każdy wierny fan książek wie, że jego bestseller nigdy nie zostanie w stu procentach idealnie odwzorowany w filmie, i może się czepiam, ale po prostu zabrało mi tu czegoś. Scenariusz napisany w miarę, aktorzy idealnie dobry, plan zdjęciowy - od dziecka marzę by zobaczyć kiedyś budynek Hogwartu, który ponoć istnieje gdzieś w Szkocji. Muzyka cudowna, ale zabrakło mi odbicia przeżyć w książce bo Zakazany Las nie był specjalnie straszny i początkowo Severus Snape (nauczyciel eliksirów) wydawał mi się osobą wyniosłą, groźną, lecz w filmie tego nie widać. Czasem miałem wrażenie, że to nie magiczna szkoła, a zwykły budynek. Może się czepiam, ale szkoła opisywana była wiele razy i nie czuje tej magii budowli w filmie...
Jednym słowem adaptacja udana, lecz mam pewne ALE, producenci mogli się bardziej postarać, choć film ma bardzo wiele atutów. Uwielbiam soundtrack, czyli Hedwig Theme. Uwielbiam Emmę Watson i wielu innych aktorów. Film udany, lecz nie do końca zrealizowany na podstawie książki...

Zapraszam do obserwacji bloga My Little World i komentowania notek :)

21 komentarzy:

  1. Uwielbiam czytać Harry'ego, ale jeśli chodzi o adaptację filmową to dopiero ostatnia część mi się w pełni podoba, bo najbardziej odwzorowuje książkę. Jeśli chodzi o Kamień Filozoficzny to słabe odwzorowanie i wiele rzeczy zmienionych. Tego nie lubię, ale jeśli chodzi o sam film to super.
    http://zyciejestmuzykaaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy jakoś nie przepadałam za Harrym Potterem. Raczej gustuję w innych gatunkach filmowych, co nie zmienia faktu, że Daniel zagrał po prostu świetnie :)
    co-powiesz-na-problemy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Szczerze, nie czytałem HP. Przeczytałem tylko Insygnia Śmierci. Film znacząco odbiega od książki, to co najbardziej rzuciło mi się w oczy jest walka pomiędzy Potterem, a Voldemortem. W książce odbywa się ona w Wielkiej Sali, natomiast w adaptacji filmowej obaj latają wokół Hogwartu. Przymknął bym oko, gdyby to była jakaś nieznacząca zmiana, ale to jest praktycznie zmieniony bieg książki. Bo co innego walczyć, szarpać się w powietrzu niż pojedynkować się wśród przyjaciół i wrogów w Wielkiej Sali.
    Oprócz tego dodam, że ukazanie Hogwartu w filmie w pełni mnie zachwyciło. Budynek był wspaniały, a te zaklęcie ochronne były...magiczne :D
    O boże jak się rozpisałem XD Mam nadzieję, że nie masz mi tego za złe XD

    OdpowiedzUsuń
  4. Jedna z lepszych części! *o*
    Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam książkę, ale film jest dla mnie strasznie infantylny! //Namuzowani.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja lubiłam i książkę i film. Harry Potter to była pierwsza książka którą polubiłam! A przeczytałam ich później sporo.
    Muzyka do filmu jest po prostu świetna.

    www.donnazoe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam Harry'ego, po kilka razy przeczytane książki i kilkanaście razy obejrzane adaptacje filmowe.

    Wszystkiego co najlepsze w 2015 roku!:)

    xoxo, http://nienoniewierze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy okazji pytałeś o obserwację - ja już :)

      Usuń
  8. Dokładnie! Chyba te najmniejsze cieszą najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam Harr'ego Pottera :D

    http://mikka-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Przyjemny film, ale wypadający średnio na tle pozostałych 7. Taki... zbyt dziecinny :D

    Podsumowanie muzycznych wydarzeń 2014 roku na http://The-Rockferry.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. Książek nie czytałam ale filmy widziałam oprócz dwóch ostatnich części.
    u mnie http://muzycznomaniaa.blogspot.com/ NN

    OdpowiedzUsuń
  12. Oglądałam film kilka jak nie kilkanaście razy, ale ta część jest jedną którą najmniej lubię

    OdpowiedzUsuń
  13. naprawdę genialny blog, a ten post świetny ♥
    zapraszam cieplutko do mnie :)
    http://flemour.blogspot.com/2015/01/graffiti.html

    może obserwacja za obserwację? zacznij a na pewno się odwdzięczę :)
    +jeśli masz sekundkę byłabym bardzo wdzięczna jeśli klikniesz w baner u mnie na blogu

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam Harrego :3
    Poklikałabyś w link Sheinside w poście ? Z góry dziękuję <3
    Obserwujemy? Zaobserwuj i poinformuj o tym u mnie a na 100% się odwdzięczę
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Moj ulubiony film z dziecinstwa :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jakoś ja za książka nie przepadam. Nie podoba mi się styl pisarski autorki, ale kocham za to całą serię filmów z Harrym Potterem :)
    http://dziennik-ali.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Nice post
    would you like to follow each other ?
    I'll follow back after it

    Www.miharujulie.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Lubię czytać i oglądać Harry'ego Potter'a. Ta część rzeczywiście trochę się różni od książki. Szkoda.

    Zapraszam na moje dwa blogi:
    www.Pour-The-Music.blog.pl - internetowa gazeta o muzyce
    www.Rebelle-K.blog.pl - mój osobisty blog. pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak dawno ten film wyszedł. Kocham Harrego Pottera ♥

    OdpowiedzUsuń
  20. Kocham ten film! Jednak moją ulubioną częścią jest Zakon Feniksa. ;)
    songnevergrewold.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń