wtorek, 27 stycznia 2015

It's About Me - Episode 7

Witam Wszystkich :)
Witam w ferie (przynajmniej ja je mam), dziś przychodzę z kolejnym odcinkiem opisania mnie, mojego życia czy poglądów.
Dzisiejszy, siódmy już odcinek It's About Me chciałbym poświęcić książkom, a raczej sieci sklepów empik, która jest najpopularniejszą i największą siecią sklepów w Polsce.

Bojkot empiku, za duże ceny, chamska obsługa, brak asortymentu. To prawda, że nie każdy salon posiada wszystko to co jest na stronie empik.com i dlatego jest ta strona by zamówić i odebrać w salonie. Nie rozumiem tego typu zachowania, nie jest to też post by poprzeć empik, choć nie ukrywam, że lubię robić tam zakupy.
Za duże ceny książek, gdyby czytanie literatury było w Polce popularniejsze to i cena książek byłaby tańsza, dziś wydać 40 zł na egzemplarz powieści to rarytas dla najbogatszych. Czy aby na pewno? Uważam, że każda książka ma swoją cenę, wydawca też chce zarobić, a często wydając powieść ponosi więcej kosztów niż zarobi z jej sprzedaży. Dla mnie ceny w empiku nie są zbyt wygórowane, a raczej tanie, mnie stać na moje powieści, które chcę przeczytać, nie szastam też kieszonkowym na prawo i lewo, ale parę książek w miesiącu zdarza mi się kupić i nie zauważam dużego ubytku w portfelu, choć kieszonkowe nie jest też duże. To, że nam szkoda pieniędzy bo trzeba kupić fajki czy liquid do elektryka i nie ma hajsu na książek, nie wypożyczamy też z bibliotek, Polacy mało czytają co sprawia, że i cena książek jest duża, a gdybyśmy czytali więcej i było to popularne to i cena książek spadła by nawet o połowę.
Chamska obsługa w empiku? Czy aby na pewno? Parę tygodni wstecz byłem w empiku by kupić książkę, staję sobie w kolejce i grzecznie czekam. Przed mną stoi pani z kalendarzem, a kasjerka obsługuje mężczyzna. Ten facet mówi, że zapomniał jednej książki i prosi o poczekanie bo zaraz przyniesie, więc czekamy. Wtedy pani z kalendarzem prosi o obsłużenie, a kasjerka mówi, że ma zablokowaną kasę, wówczas pani wychodzi z kolejki i wpycha się do drugiej i prosi o obsłużenie, a kasjer mówi, że proszę wrócić do kolejki i poczekać na swoją kolej. Ów kobieta zaczęła głośno komentować jacy ci pracownicy empiku są chamscy, wulgarni i jak hu*** obsługują gości. Serio? Myślałem, że wybuchnę śmiechem patrząc na jej zachowanie, gdzie tu chamskość w stosunku do niej? Gdy codziennie do rana stoi się na kasie i słucha się takich oto gości nie dziwmy się, że czasem i im puszczą nerwy...
Ja nie mogę narzekać na empik, gdy chciałem założyć kartę PAYBACK pani z kasy powoli mi wyjaśniła co gdzie mam wpisać, bez problemów i z życzliwością.
Dlaczego Polacy się tak zachowują? 'Jak Kuba bogu tak bóg Kubie' można było by powiedzieć. Ja bardzo lubię empi, sklep ma swój klimat, szczególnie dział książek :D
Dlatego szanujmy się wzajemnie i zważajmy na swoje zachowanie, a wówczas będzie lepiej :D

Co u Was? Jak ferie lub szkoła? :D
Pozdrawiam :*

4 komentarze:

  1. Mam takie same zdanie o empiku jak ty. Uwielbiam ten sklep, często go odwiedzam, a z obsługą nigdy nie miałam problemów, wręcz przeciwnie kilka razy, gdy miałam jakieś problemy zawsze pomagali. ;) U mnie ferie zaczęły się kilka dni temu, na razie odpoczywam od szkoły. ;)
    Pozdrawiam. songnevergrewold.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj bardzo dobry post ;) I tacy są właśnie Polacy ! ;d
    Fajny blogb ;3

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam empik <3
    Poklikałabyś w link Sheinside w poście ? Z góry dziękuję <3
    Obserwacja za obserwacje ? Zacznij i napisz o tym u mnie a na 100% się odwdzięczę.
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię Empik, ale jak chcę coś u nich kupić to zamawiam przez internet, bo nie chce mi się szukać po sklepie. A tak to jest łatwiej - idziesz, odbierasz paczkę, płacisz i tyle. No cóż... co do zachowania, tacy są Polacy. Ciągle narzekają, że coś im nie pasuje, czy by było dobrze czy źle. Tak samo jak tobie, też mi nie szkoda wydawać kasę na książki i często słyszę, że to marnotrastwo kasy... Nie wiem co im do tego. W końcu to moje pieniądze. Jednak ostatnio nie kupiłam żadnej. Na razie korzystam z usług biblioteki, heh.

    Nowa notka na www.Rebelle-K.blog.pl Zapraszam.

    OdpowiedzUsuń