środa, 18 marca 2015

Amityville - 2005

Tytuł - Amityville
Oryginał -  The Amityville Horror
Reżyser - Andrew Douglas
Premiera :
* świat - 7 kwiecień 2005
* Polska - 22 lipiec 2005
Obsada - Ryan Reynolds, Melissa George, Jesse James, Jimmy Bennet, Chloë Grace Moretz, Philip Baker Hall
Produkcja - USA
Gatunek - horror
Czas Trwania - 1h 30min
Moja Ocena - 9/10










Młode małżeństwo z trójką dzieci wprowadza się do domu, w którym dokonano wielokrotnego morderstwa. Nie zdają sobie sprawy, że duchy zmarłych pożądają nowych ofiar.
Horror jest takim gatunkiem filmowym, że oglądanie go w dzień samo prosi się o zemstę. Horrory mają głownie na celu straszenie widza, więc światło dzienne niszczy ten efekt, na którym ciężko pracuje ekipa filmowa. Dlatego takie filmy powinno oglądać się w nocy, lub przy pozasłanianych oknach. Teraz wiem czemu niektóre opinie na temat filmu są słabe, ktoś go oglądał w dzień, i efekt z horroru był marny...
Wydawałoby się, że kupno starego domu odmieni życie rodziny Lutz, jednak nie spodziewają się, że ta decyzja zmieni ich życie. Początkowo wszystko idzie jak z płatka, ale sprawy zaczynają się komplikować, gdy niania wyjawia dzieciom państwa Lutz prawdę o ich nowym domu, a strach bierze górę gdy kobieta zostaje zamknięta w składziku i widzi dawną podopieczną z dziurą na środku czoła. Co się właściwie dzieje? Dlaczego mała dziewczyna mówi, że widzi duchy, a mąż zaczyna wariować. Kathy postanawia się dowiedzieć prawdy, która  nie jest zbyt miła. Prosi księdza o odprawienie egzorcyzmów w ich domu, ale i ten ucieka przestraszony ciemną mocą panującą nad domem. Wkróce wszystko staje się jasne, zostanie dokonane tutaj takie samo morderstwo jak wcześniej, trumny są nawet podpisane. Kathy zabiera ucieka i próbują uciec z domu, gdzie jej mąż chcę ich zabić bo słyszy głosy. Jednak historia kończy się happy endem i rodzice udaje się ujść z życiem, ledwo, ale to zawsze coś...
Przyznam się szerze, że od jakiegoś czasu często oglądam horrory, które po prostu lubię. Amityville jest bardzo dobrym horrorem, opartym faktach. Jednak nie wiem czym film przekazuje prawdę jak na prawdę było, nie wiem bo nie zagłębiłem się bardziej w historię o tym filmie. Twórcy nie oszczędzają widzowi ostrych scen, które się dzieją w filmie, ale to dobrze bo lubię jak coś się dzieje. Bardzo fajnie, że aktorzy grają dobrze swoje role, brawa tutaj dla Chloë Grace Moretz, która wciela się w najmłodszą w rodziny Lutz, dziewczynkę, która widzi duchy. Gra bardzo dobrze, wiarygodnie, a sceny, gdzie chodzi po dachu budynku zmroziła mnie serio, a co by było jakby ona spadła podczas nagrywania zdjęć? Pewnie cała ekipa byłą w gotowości, ale to serio dodaje uroku filmowi. Amityville oglądało mi się bardzo dobrze, nie jestem zawiedziony, bo produkcja dostarczyła mi wrażeń, strachu, ale również pokazuje, że horror to nie musi być zwykła krwawa jadka, ale może też opisywać jakąś historię jak ten film.
Polecam wszystkim, bo film jest warty uwagi, ma dobre oceny. Super gra aktorska, mógłby być trochę dłuższy, ale nie czepiajmy się już szczegółów...

14 komentarzy:

  1. Wygląda na ciekawy ;) Dobra recenzja ;D

    krystix-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapowiada sie super , musze obejrzec ! :)
    Swietna recenzja ♡

    OdpowiedzUsuń
  3. nie miałam jeszcze okazji oglądać :) ♡

    OdpowiedzUsuń
  4. Ha! Akurat szukałam ostatnio jakiegoś dobrego horroru! :) także włączę go sobie dzisiaj wieczorem ;) a jeszcze jak piszesz, że świetna gra aktorska to już w ogóle cudo!
    http://co-powiesz-na-problemy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie lubię horrorów, więc to nie dla mnie ;)
    http://przyszopceuszatych.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam horrory i ten jest jednym z moich ulubionych.
    U mnie nowe notowanie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie przepadam za horrorami bo są straszne i później nie mogę spać bo śnią mi się wszystkie straszne sceny z filmu. Ten gatunek nie jest dla mnie odpowiedni. Nie można ze mną oglądać takich filmów :)
    http://dziennik-ali.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. przepadam za horrorami więc może akurat mi się spodoba. w wolnej chwili obejrzę.
    zapraszam do mnie
    daryyl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Słyszałam o tym filmie, ale jeszcze go nie oglądałam.

    Nowa recenzja na http://The-Rockferry.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Zapiszę sobie tytuł filmu na wszelki wypadek :)
    Dziękuję bardzo! <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Już kilkanaście razy zabierałam się za oglądanie tego horroru,a le muszę przyznać się, boję się. Słyszałam, że w tym roku wyszedł horror także o tym samym tytule "Amityville". Wiesz o co z nim chodzi ? To jakby kolejna część, czy inny film tylko z tej serii ?


    Pozdrawiam :*
    http://klaudiaczytarecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Aż dziwne, że jeszcze nie obejrzałam tego filmu. Wydaje sie swietny :)

    http://littlediversion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Film wydaje się świetny. Szkoda, że nie mam go z kim obejrzeć bo boję się horrorów XD ale postaram się :D Zapraszam do mnie na nowy rozdział
    gdzie-swiatlo-nie-zawsze-oznacza-dobo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń