środa, 11 marca 2015

Zabójczyni i Czerwona Pustynia - Sarah J. Maas

Autor - Sarah J. Maas
Tytuł - Zabójczyni i Czerwona Pustynia
Oryginał - The Assasin and The Desert
Seria - Szklany Tron
Gatunek - fantasy
Wydawca - Uroboros
Data Wydania - 22.01.2014
Ilość Stron - 136
Moja Ocena - 8.5/10














Celaena Sardothien, zabójczyni znana na całym kontynencie, wyrusza w podróż, która ma odmienić jej życie. Okaleczona i upokorzona przez swojego Mistrza, zostaje wysłana na szkolenie daleko na południe, do sessiz suikast – okrytych złą sławą Milczących Zabójców. By wypełnić zadanie, Celaena musi zdobyć list polecający od samego Niemego Mistrza, a nie będzie to łatwe zmuszona będzie stawić czoła nie tylko morderczym przygotowaniom, ale również zabójczemu dla przybysza z dalekiej północy pustynnemu klimatowi.
Miałem nadzieję, że po niezbyt udanej pierwszej nowelce w drugiej wkońcu się coś wydarzy fajnego. Na moje szczęście nie pomyliłem się. Zabójczyni i Czerwona Pustynia to druga nowelka z serii Szklany Tron. Jest lepsza od poprzedniczki, i to mnie najbardziej cieszy, że autorka nie spada w dół ze stylem, ale pnie się w górę.
Celaena wyrusza na Czerwoną Pustynię, do Milczących Zabójców na szkolenie, i również jako karę na swoje czyny z pierwszej nowelki. Bohaterka stara się być twarda, mimo iż nie jest przyzwyczajona do warunków pustynnych. Jednak udaje się jej jakość zaaklimatyzować w twierdzy na pustyni. Poznaje Ansel, która szybko zdobywa jej sympatię i staje się jej przyjaciółką. Jej urodą jest też oczarowany syn Niemego Mistrza, ale zabójczyni nie przybyła tu filtrować, a zdobyć list pochwalny i zwinąć manatki. Pokazuje swoje umiejętności gdy zostają zaatakowani przez wojska lorda pobliskiego miasta.  Jednak okazuje się, że w fortecy jest zdrajca. Gdy Celaena odkrywa spisek, nie kryje szoku. Zamierza zabić Ansel, jednak ostatecznie daje uciec zdrajczyni. Ratuje życie samemu mistrzowi jak i jemu synowi. W nagrodę dostaje list pochwalny. Szczęśliwa bohaterka może wracać do domu...
Druga nowelka również nie powala ilością stron, ale czyta się ją bardzo przyjemnie. Wkońcu udaje nam się trochę poznać główną bohaterkę, która jest bardzo zrzędliwa, ale świetna w tym co robi. Maas ukazuje cudowny świat, doskonale kreuje fabułę jak i charaktery bohaterów, z którymi wielu z nas znalazłoby łączące cechy. Celaena nie przejmuje się tylko swoim losem, pomaga Milczącym Zabójcom, prawie przez cały czas myśli co się stało z jej towarzyszem Samem, chce się czegoś dowiedzieć jaką karą wyznaczył mu mistrz.
Zabójczyni i Czerwona Pustynia jest świetnie napisaną książeczką, bardzo dobrze wydaną. Żółty kolor okładki ma na myśl przywodzić pustynię. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony gdyż pierwsza nowelka była bardzo słaba. Druga bije pierwsze i stawia poprzeczkę dla trzeciej nowelki...
Polecam! :)
  

10 komentarzy:

  1. Kiedyś zapoznam się z całą serią. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ohohoh , ciekawe ! Bardzo fajna recenzja ! :)
    Zapraszam do mnie - sytuacjabez.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantasty nie dla mnie! ale mimo wszystko fabuła jest ciekawa, z pewnością mojej siostrze się spodoba! :) genialna recenzja ;) z chęcią zobaczyłabym tą opowieść na ekranie ;)
    http://co-powiesz-na-problemy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Brzmi fajnie ;) Gdy kiedyś dopadnie mnie nuda, to być może przeczytam ;D Masz fajny styl pisania :) Recenzja bardzo dobra!

    Zapraszam do mnie:
    Opowiadanie: www.krystix-blog.blogspot.com
    Recenzje: http://subiektywniekrystix.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę w końcu przeczytać te serie. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Widzę ze czytasz dużo fajnych książek.
    U mnie muzycznomaniaa.blogspot.com nowe notowanie

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę przeczytać! Zachęciłaś mnie :)
    http://przyszopceuszatych.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie lubię czytać więc raczej nie przeczytam.
    Ps. fajna piosenka :)
    loveworldthesims.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń