poniedziałek, 13 kwietnia 2015

Serials. - Przeznaczeni

Tytuł - Przeznaczeni
Oryginał - Star Crossed
Reżyser - Meredtih Averill
Produkcja - USA
Premiera :
* świat - 17 luty 2014
* Polska - 8 październik 2014
Obsada - Aimee Teegarden, Matt Lanter, Malese Jow, Grey Damon, Greg Finley, Brina Palencia, Victoria Gabrielle Platt
Gatunek - romans, sci-fi, obyczajowy
Czas Trwania Odcinka - 43 minuty
Ilość Sezonów - 1 (13 odcinków)
Moja Ocena - 8.5/10









Kiedy Emery miała 6 lat, do jej miasta przylecieli kosmici. W obawie przed obcą rasą, ludzie zdecydowali się wymordować nowych przybyszy zwanych Atrianami. Podczas wojny jeden z kosmitów - Roman - ukrywał się w szopie za domem Emery. Dziewczyna pomagała mu przetrwać. Sześciolatkowie zakochali się w sobie, jednak ich radość nie trwa długo, gdyż Atrianie porwali Romana. Emery przez całe życie sądziła, że tego dnia jej przyjaciel stracił życie.
Minęło 10 lat, a obca rasa osiedliła się na Ziemi, jednak jedynym miejscem, gdzie mogli żyć był "Sektor", który zamieszkiwali tylko Atrianie. Grupa kosmitów zdecydowała się wziąć udział w eksperymencie, który miał na celu integrację ziemian z kosmitami. Pierwszego dnia w szkole Emery odkrywa, że Roman nie zginął tamtej nocy. Ich dawne uczucie ponownie wiążę tych dwoje.  

  Na serial natrafiłem kiedyś przerzucając kanały w TV, jakoś mnie zaciekawiło, więc zostawiłem i tak zaczęła się moja przygoda z Atrianami. Produkcja nie jest może najwyższych lotów, ale fajnie, że ukazuje ważne wartości życiowe jak przyjaźń czy miłość, odwaga jak i poświęcenie się dla drugiej osoby. Przeznaczeni to serial, kierowany głównie do młodzieży, ale sądzę, że każdy znajdzie coś tutaj dla siebie.
  Star Crossed, bo taka jest oryginalna nazwa serialu, to dobra produkcja, choć miałbym pewne obiekcje do wyboru aktorów, którzy niestety nie byli nastolatkami, w których się wcielali. Pewnie większość dziewczyn piszczała na widok prawie nagiego Matt'a Lanter'a, ale cóż pomińmy ten wątek. Akcja zaczyna się gdy Emery znajduje w szopie małego dzieciaka, nie wie iż ten jest kosmitą. Postanawia się nim zaopiekować, ale już po pewnym czasie wojskowi porywają małego Romana. Po paru latach oboje znowu się spotykają, a ich uczucie rozkwita. Może i słaby pomysł na serial, ale jednak fajnie stworzony i da się oglądać. Fabuła powoli się rozwija by w finałowym odcinku pierwszej serii, który według mnie jest najlepszym z całego sezonu, szkoda, że tylko z jednego. Co do bohaterów, da się ich lubić jak i nie lubić. Emery to typowa osoba, która chce wszystkim pomagać i będzie to robić za wszelką cenę, Roman natomiast to typowy przywódca swojego ludu gdy umiera jego ojciec. Grayson to chłopak po uszy zakochany w Emery, która jednak nie odwzajemnia jego uczuć bo kocha Atrianina. I to takie kółko bez końca, bo on chce dzielić uczucie z dziewczyną, ale ta ciągle adoruje Romana. Ich przyjaciele wyróżniają się takimi cechami jak odwaga, pomoc czy empatia. Każdy ma w sobie coś co się lubi, ale jest też parę irytujących cech. Teri, która jest Atrianką to typowa dziewczyna, która dla władzy robi wszystko, dosłownie wszystko. Jakoś nigdy jej nie współczułem gdy wpakowała się w kłopoty, po prostu bardzo mnie denerwuje. Nawet na koniec gdy się zmieniła jakoś nie mogłem darzyć jej sympatią. Serial rozgrywa się w kilki miejscach, mamy szkołę, miasteczko Endendale, sektor jak i kawałek środka statku kosmitów. Na oddzielne słowo zasługuje muzyka, jest przyjemna, wplatana doskonale w akcję produkcji. Fajnie, że zastosowano takie utwory, które wpasowują się w nastrój bohaterów niżby piosenki, które nijak się mają do obecnej fabuły...
  Całość produkcji wypada całkiem OK, niestety jest parę tandetnych rzeczy, których nie udało się wyeliminować twórcom, lub po prostu nie chcieli. Szkoda tylko, że nie będzie drugiego sezonu bo oglądalność była słaba, ale to realia amerykańskiej TV, gdzie bardziej liczą się pieniążki niżby sam dobry film. Szkoda, wielka szkoda, ale trzeba żyć dalej. Co mogę powiedzieć na zakończenie? Nie jest to typowy romans ociekający wiecznie i wszędzie obecnymi scenami sexu. Przekazuje prawdy moralne o życiu, i przyjemnie się ogląda. Są momenty kiedy współczujemy bohaterom. lub po prostu łapiemy się za głowę zaskoczeni idiotyczną decyzją podjętą przez któregoś z nich.
  Serial polecam wszystkim, bo jest warty uwagi, może nie jest największych lotów, ale da się obejrzeć i nie ryje bani jak większość obecnych setno sezonowych seriali o byle czym. Przeznaczeni to fajny przerywnik w naszym życiu. Warto zanurzyć się na te 43 minuty w świat bohaterów i przeżyć razem z nimi ich przygody...

15 komentarzy:

  1. Tak czekałam na to !
    Świetny zwiastun tu wstawiłeś, dobra recenzja !
    Ej ja nie piszczę na widok nagiego Matta, jestem teraz zła na ciebie, że tak napisałeś :P
    Chyba skusze się na ten serial.

    Pozdrawiam :*
    http://klaudiaczytarecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Fabuła brzmi banalnie, a mimo to bardzo mnie zaciekawiła, nie wiem na ile to zasługa samego rysu historii, a na ile Twojego opisu, który jak zawsze jest świetny :) Szkoda, że jest tylko jeden sezon, ale to wybitny dowód na to, że, jak mówisz, serial bez gołego tyłka, a za to z przekazem, jest zbyt trudny w odbiorze dla przeciętnego odbiorcy, szczególnie w USA :)
    http://sloiczeknutelli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam o tym filmie, a tak wgl masz super blog :D
    Zapraszam http://zabraxddd.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam o tym serialu i nawet nie widziałam ze leciał w Polsce.
    U mnie muzycznomaniaa.blogspot.com nn

    OdpowiedzUsuń
  5. włąsnie szukam jakiegos fajnego serialj:)

    OdpowiedzUsuń
  6. włąsnie szukam jakiegos fajnego serialj:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie słyszałem o tym serialu wcześniej ;)

    http://zapomnianypokoj.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy wcześniej o nim nie słyszałam, wolę jednak inne seriale ;)
    http://przyszopceuszatych.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. O super. Bardzo chętnie bym obejrzała. Ciekawa fabuła.
    Nie słyszałam o tym serialu wcześniej. Miło, że dodałeś zwiastun:)

    http://ja-pamietnik-i-opowiadania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy nie słyszałem wcześniej o tym serialu, ale też nigdy nie porywam się do oglądania takich seriali.
    http://zyciejestmuzykaaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak romans to może się skuszę na obejrzenie ;D
    http://xblueberrysfashionx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Nowy wpis na http://the-rockferry.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. 13 odcinków to nie tak sporo i może wezmę się za oglądanie tego, bo serial wydaje się być naprawdę ciekawy :) a nie słyszałam o nim, genialna recenzja!
    http://larysa-de-villiers.blogspot.com [klik]

    OdpowiedzUsuń
  14. nie znam tego serialu ale polecam ci the walking dead :)

    OdpowiedzUsuń