sobota, 16 maja 2015

[37] Wybrani - C.J. Daugherty

Autor - C.J. Daugherty
Tytuł - Wybrani
Oryginał - Night School
Seria - Wybrani/Nocna Szkoła
Gatunek - młodzieżowe
Wydawca - Wydawnictwo Otwarte
Data Wydania - 6 marzec 2013
Ilość Stron - 440
Moja Ocena - 9/10














Gdy wszyscy wokół kłamią, komu zaufasz?
Świat Allie legł w gruzach. Jej ukochany brat zaginął, a ona została aresztowana – kolejny raz. Rodzice podejmują desperacką decyzję o wysłaniu dziewczyny do elitarnej szkoły z internatem. Akademia Cimmeria nie jest jednak zwyczajną szkołą. Panują tu dziwne zasady, a uczniowie to w większości bogate dzieci wpływowych rodziców. Kiedy jedna z uczennic zostaje zamordowana, Allie zaczyna rozumieć, że Akademia Cimmeria skrywa mroczny sekret. Czy w jego odkryciu pomoże dziewczynie przystojny Sylvain? A może outsider Carter?
Jaką tajemnicę kryje historia rodziny dziewczyny? Kim tak naprawdę jest Allie? 

    Przyznam się szczerze, że do przeczytania tej książki zabierałem się od bardzo dawna, ale wkońcu udało się. Lekturę Wybrani mam już za sobą, i mogę powiedzieć tylko tyle - I Want More, More :D

'' Przyglądała się temu marszcząc brwi i zastanawiając się, dlaczego miłość zawsze musi być źródłem problemów. ''

    Wybrani już od pierwszych stron porywa czytelnika do wspaniałego świata Nocnej Szkoły w Akademii Cimmerii. Nie wiem czy znajdzie się ktoś, kto będzie narzekał na tą pozycję. Każde słowo jest tutaj tajemnicą, którą musimy poznać. Początkowo dość sceptycznie odniosłem się do powieści, ponieważ gdy tylko pojawił się opis szkoły od razu skojarzyło mi się to z Harry'm Potter'em (którego osobiście lubię), ale stwierdziłem, że jeśli autorka spapuguje pomysł to będzie mizernie. Ależ ja się wtedy myliłem. Książka jest cudna, wciąga od pierwszego słowa. 
    Pani Daugherty napisała tą powieść w ramach zakładu z mężem, iż ta nie stworzy żadnej książki. Już lubię tego faceta, przecież to wspaniała lektura. Bohaterowie są przedstawieni realistycznie, budzą w nas strach lub uśmiech na twarzy gdy tylko się pojawiają. Allie całe szczęście nie jest wielką super bohater, tylko zwykłą dziewczyną w tłumu. Nie ma ochoty jechać na jakieś krótko mówiąc zadupie, a gdy zaczyna się nią interesować najprzystojniejszy chłopak w szkole nie wydaje się być wzruszona. Sylvain, bóg, jak jest nazywany w szkole. Od początku wydał mi się jakiś dziwny, i czytając kolejne strony wiedziałem, że w którymś momencie coś odwali i ostatecznie mnie zniechęci do siebie. 

'' Nic nie wiesz. Naprawdę nic nie wiesz. To... głupie. Nikt ci nic nie powie. Nikt ci nic nie powie. ''

    Fabuła początkowo może się wydawać denna, ale to tylko pozory. Z każdą stroną zagłębiamy się coraz bardziej i cały czas chcemy być przy Allie i jej pomagać. Takie sytuacje, gdzie dziewczyna potrzebowała pomocy zdarzały się dość często.
   Tajemnice? Ależ proszę bardzo, przecież to Cimmeria. Zakochałem się, dosłownie wpadłem. Siedzę i drapię się w głowę, nie wiem co tu napisać? Nie chcę za dużo zdradzić mimo iż sam niewiele wiem bo ostatnie strony zostawiają tyle pytań, że nie patrząc iż zegarek wskazywał pierwszą w nocy ja musiałem zacząć czytać drugi tom by zaspokoić swój głód serią Wybrani. 

'' Po prostu… uważaj na siebie, Allie. Tutaj nie wszystko jest takie, jak się wydaje. ''

   Cóż mogę rzec na podsumowanie? Że bardzo, ale to bardzo bardzo zachęcam Was do zapoznania się z lekturą pani Daugherty. Bo kobieta odwaliła kawał dobrej roboty i można jej tylko pogratulować. Wybrani to wspaniała powieść, i fakt iż z każdym rozdziałem przybywa coraz więcej tajemnic i sekretów tylko zwiększa nasz 'apetyt'. 
 Nie wsiąknijcie podczas czytania!!! :P

17 komentarzy:

  1. Czytałam "Wybranych" i bardzo mi się podobała . Może na początku mało,co się działo,ale potem było rewelacyjnie ;) Chcę nareszcie przeczytać drugi tom,ale ciągle w bibliotece mówią mi "wypożyczona" ;3

    OdpowiedzUsuń
  2. O Boshe Boshe kocham to cudo <3 Kocham Cartera!!!! Od początku wiedziałam że Sylvain będzie chciał ja tylko przelecieć -,- Chociaż w sumie to dodało smaczku XD Ta książka jest cuuuuuuudna *-* Pochłonęłam ją w jedną noc! Zaczęłam o 21 z myślą, a przeczytam kilka stron i położę się spać, a tu po jakimś czasie skończyły mi się strony patrzę 5: 58 i taki Fail xD
    Pozdrawiam gorąco :* Recenzja jak zawsze cudna <3 Chociaż ja daje książce 100/10.

    OdpowiedzUsuń
  3. chetnie bym wsiąkła w tą ksiażkę:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba się powtarzam, ale znowu powiem, że ciekawie się zapowiada. Ale cóż poradzić, niewiele ostatnio czytam, ale na pewno nadrobię kiedyś wszystkie zaległości :D Pozdrawiam!
    indywidualnyobserwator.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. super <3 musze przeczytać <3
    slodkieslodkieczary.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Genialna recenzja, jest kilka literówek, ale to każdemu się zdarza :)
    Uwielbiam Wybranych, jeszcze nie zaczęłam czytać Dziedzictwa, ale niedługo chyba to zrobię :)

    Pozdrawiam:*
    http://klaudiaczytarecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Słyszałam o niej mega dużo, więc chętnie ją przeczytam:)
    obserwacja za obserwacje? :)
    kochana poklikasz, proszę<3

    http://mylife-tasia.blogspot.com/2015/05/dresslink.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Gdyby tylko znalazła się w zasięgu mojego wzroku byłaby moja *.* Bardzo chciałabym ją przeczytać i mam nadzieję,że mi się to niebawem uda .Pozdrawiam cieplutko http://www.pomyslowa-wiki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawa książka muszę przeczytać :)

    loveworldthesims.blogpspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. To "nie wsiąknijcie podczas czytania" powinno być na początku tekstu ! :D

    Bardzo proszę o poklikanie w linki u mnie w poście,bardzo mi na tym zależy. Jeżeli poklikasz napisz,a ja się odwdzięczę czymkolwiek chcesz :)

    http://martynencjatestuje.blogspot.com/2015/05/favorite-items-collage.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Przeczytałabym :D

    http://ja-pamietnik-i-opowiadania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Zupełnie nie moje klimaty ale po przeczytaniu Twojej recenzji może kiedyś sięgnę :)

    http://zapomnianypokoj.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Może skuszę się, by przeczytać.

    Jest już nowe wydanie POUR THE MUSIC. Zapraszam.
    www.POUR-THE-MUSIC.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. Słyszałam o tej książce i miałam ją nawet w rączy ale się na nią nie zdecydowałam.
    U mnie http://muzycznomaniaa.blogspot.com/ NN

    OdpowiedzUsuń
  15. Brzmi interesująco, mimo że raczej nie sięgam po takie książki, to Twoja recenzja sprawiła, że do tej być może się przełamię! ;)
    http://sloiczeknutelli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie słyszałem nigdy o tej ksiażce.
    http://zyciejestmuzykaaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Gdzieś już słyszałam o tej książce. Byłam do niej sceptycznie nastawiona. Nie zwracałam na nią uwagi dopóki nie przedstawiłeś tu swojej recenzji. Aby się przekonać i mieć własne zdanie o tej serii, przeczytam ją. :)
    http://dziennik-ali.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń