poniedziałek, 15 czerwca 2015

[39] BOOKS: Dziedzictwo - C.J. Daugherty

Autor - C.J. Daugherty
Tytuł - Dziedzictwo
Oryginał - Night School. Legacy
Seria - Wybrani/Nocna Szkoła
Gatunek - młodzieżowe
Wydawca - Wydawnictwo Otwarte (Moon Drive)
Tłumaczenie - Martyna Bielik
Data Wydania - 25 wrzesień 2013
Ilość Stron - 440
Moja Ocena - 8.5/10













 Wielka polityka i szkolne troski.
Drugi tom bestsellerowej sagi „Wybrani” zabierze Was ponownie do najbardziej ekskluzywnej szkoły w Wielkiej Brytanii i odkryje jej kolejne sekrety.
Czy Allie pozna wreszcie największą tajemnicę swojego życia i rozwiąże zagadkę Nocnej Szkoły? Kim jest tajemniczy szpieg działający w Akademii Cimmeria? Czy szkoła jest gotowa na kolejny atak Nathaniela?

    Mój powrót do Akademii Cimmieria dłużył się, ale ostatecznie jestem już po lekturze. Tysiące emocji w mojej głowie, miliard pytań. Drugi tom serii Wybrani zostawia wielki niedosyt, ale to dobrze, bo ja lubię jak autor bawi się naszymi uczuciami, i każdą stronę czytałem by rozwiązać zagadkę kto jest szpiegiem w szkole, ale pani Daugherty nie daje nam odpowiedzi. Dawać mi tu szybko trzeci tom :D


''Życie to pasmo bólu i najlepiej by było, gdybyś się zaczęła do tego już przyzwyczajać, Allie. Ból nigdy nie znika. Gromadzi się. Jak śnieg.''

    Po ostatnim ataku Nathaniela wszystko wydaje się wracać do normy, teoretycznie. Allie nadal jest w potrzasku, w szkole jest szpieg, ale nie wiadomo kim on  jest. Po znakomitym pierwszym tomie zaostrzyłem sobie apetyt na drugi tom, byłem mega ciekawy czy coś się wyjaśni. I wiem jedno, autorka wiele nam zdradziła, ale kolejne tajemnice będą czekać na nas w kolejnym tomie pd. Zagrożeni. Muszę przyznać, że w stylu pisania pani Daugherty jest coś, to coś. Osobiście wciągnąłem się od pierwszej strony, i ciągle zastanawiałem się co będzie dalej, co będzie z Allie. To super, że pisarka potrafi wciągnąć nas w książkę, z której sami nie chcemy wychodzić.  
   Książka posiada niewątpliwie całą paletę zalet, takich jak wspaniała fabuła, dobrze prowadzona akcja, bohaterowie czy też dialogi. Wierzcie mi czasem nie dało się pozostać obojętnym na słowa bohaterów Dziedzictwa. Styl, normalnie można się zakochać od pierwszego słowa. Brawa dla autorki. Po ostatnich wydarzeniach w szkole jest remont, uczniowie przyjeżdżają wcześniej. Allie też tu jest, i pojawia się coś czego ja nie lubię. Trójkąty miłosne!? Allie-Carter-Sylvain, no niech ktoś mnie kopnie, ale dosłownie miałem dość tych ciągłych rozterek dziewczyny przy kim się lepiej czuje, a co najgorsze dziewczyna każdemu daje szansę, i każdy chłopak na coś czeka. Och Allie, Allie. Fajnie jest również to, że nikt nie wie kim jets szpieg, co dodaje smaczku książce, bo większość ma nadzieję, że na kolejnej stronicy powieści poznamy owe nazwisko, ale nic się takiego nie dzieje. Mam wiele przypuszczeń, ale nie chcę nic zdradzać. Czy coś mnie zdenerwowało w powieści? Może to dziwne, ale wkurzało mnie to gdy np Allie spotyka się z bratem i podczas drogi zostaje napadnięta, ale zostaje uratowana. Porywa ją Gabe, ale ona? Udaje się jej uciec, wprawdzie ponosi wielkie szkody, ale ratuje się. Czy nie mogłoby się czasem jej coś stać tak poważnie!? :D Nie jest przecież jakimś zamkiem ze szkła, którego można stłuc. Im bliżej końca tym lepsza powieść, normalnie kocham tą serię :)


''Nie można mówić, że coś nie istnieje tylko dlatego, że się tego nie rozumie. To arogancja. Ja na przykład nie rozumiem, na jakiej zasadzie działa telewizja, ale przyznaję, że istnieje coś takiego.''

   Mówi się, że z serii książek najlepsze tomy to pierwszy i ostatni. Pierwszy by zaciekawić, ostatni by zakończyć z klasą. Jak jest z Dziedzictwem? Drugi tom według mnie jest napisany na równie dobrym poziome co pierwszy, może czasami wyczuwa się słabość w tekście, ale to są sporadyczne momenty. Dziedzictwo to wspaniała powieść, można się w niej zakochać. Dla mnie cudny pokaz gatunku gdyż zazwyczaj nie czytam lektury młodzieżowej (tak wiem, jak to brzmi, nastolatek, który nie czyta o nastolatkach :D). Utrzymuje świetny styl, i zostawia wielki niedosyt. Jeśli jesteś fanem Allie, wiesz co masz robić. Polecam każdemu! :)

20 komentarzy:

  1. Nie słyszałem w ogóle o tej książce i ogólnie nie doszły mnie słuchy o tej serii. Jednak chyba nie skuszę do zapoznania się z tym. Jakoś odstrasza mnie ten trójkąt miłosny :/
    http://zyciejestmuzykaaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam bardzo mieszane uczucia co do książek młodzieżowych i raczej postępuję dość ostrożnie wobec nich, bo zawsze mi się wydaje, że gdzieś już te historie słyszałem, że fabuła tych książek jest czymś mocno inspirowana. Ale podoba mi się za to okładka tej książki :D Pozdrawiam!
    indywidualnyobserwator.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Koniecznie muszę przeczytać, dalsze książki serii Nocna szkoła. Jestem w niej zakochana !

    Pozdrawiam:*
    http://klaudiaczytarecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę przeczytać

    http://pantofelekkk.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakbym miał kupować patrząc na okladkę to bym z pewnością nie wziął tej książki do ręki :P. Jednak nie należy oceniać ksiązki po okładce.

    http://zapomnianypokoj.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Przeczytałam tylko pierwszy tom,teraz muszę się wziąć za kolejny ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. ,,Wybranych'' mama wypożyczyła mi z księgarni i bardzo jej za to dziękuję, bo książka nawet mi się podobała :) a jak pójdzie dobrze to i tę część przeczytam, świetna recenzja!
    [klik]

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam całą serię.Ja uważam że najlepszy jest 4 tom.
    Zapraszam do mnie:
    http://swiatany.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. nie slyszalam o tej ksiazce predzej, ale wydaje się byc okej. pozdrawiam
    daryyl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Słyszałam już o tej książce, ale jak na razie to nie mam jak czytać, bo mam wielkie zaległości w czytaniu, ale kiedyś się na nia skusze :)
    luleann.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Musze przeczytac ;)
    Co powiesz na wspólną obserwacje? Zacznij i mnie poinformuj, a na pewno się uczciwie odwdzięczę :) Moj blog

    OdpowiedzUsuń
  12. Może kiedyś wezmę się za tą serię.

    Jest już nowe wydanie POUR THE MUSIC. Zapraszam.
    www.POUR-THE-MUSIC.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. Słyszałem o tej książce,jest do niej film?

    Pozdrawiam i w wolnej chwili zapraszam do mnie na nowy post!

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo lubię tą książkę i ogólnie cała serię:)

    kasiaa583.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. koniecznie muszę przeczytać,lubie takie historię :)

    MÓJBLOG-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciekawa recenzja. Zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nowa notka na www.Rebelle-K.blog.pl
    Zapraszam.

    OdpowiedzUsuń
  18. Wiesz co? Zawsze chciałam Ci coś powiedzieć/napisać. Nigdy nie spotkałam się z chłopakiem (nie w tym znaczeniu), który czyta książki. To mnie bardzo zadziwia, podziwiam Cię:) A co do książki, to coś o niej czytałam, obecnie czytam Szeptem, więc może najdzie taka okazja:)
    Powracam do bloga!
    http://my-life-bllog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Udało mi się w tym roku wszystkie części przeczytać :)
    Bardzo dobra seria, dużo się działo w każdym tomie.

    OdpowiedzUsuń