poniedziałek, 29 czerwca 2015

[40] BOOKS: Zagrożeni - C.J. Daugherty

Autor - C.J. Daugherty
Tytuł - Zagrożeni
Oryginał - Night School. Fracture
Seria - Wybrani/Nocna Szkoła (tom 3)
Gatunek -  młodzieżowe
Wydawca - Wydawnictwo Otwarte (Moon Drive)
Tłumaczenie - Martyna Bielik
Data Wydania - 5 luty 2014
Ilość Stron - 384
Moja Ocena - 8.5/10













Trzeci tom bestsellerowej sagi "Wybrani".
Akademia Cimmeria stała się dla Allie czymś więcej niż szkołą – była jej schronieniem. Jednak grupa ludzi powiązanych z rodziną dziewczyny próbuje zniszczyć wszystko to, co dla Allie ważne. Co gorsza, ktoś blisko związany z uczniami Cimmerii dopuścił się zdrady i wszystkich opanowuje paranoja. W obawie przed atakiem Nathaniela wybuchają wewnętrzne walki.
Jednak to nie uderzenia z zewnątrz należy się obawiać…

    Gdy tylko przeczytałem drugi tom serii Nocna Szkoła marzyłem by już zacząć czytać kolejny. Wciągnąłem się tak bardzo, że już po pary dniach znowu musiałem opuścić Cimmerię, ale zachwyciłem się książką Zagrożeni. To powieść, obok której nie da się przejść obojętnie...



'' Powinnaś zrozumieć, że przyjaźniąc się z facetem, możesz pomylić to z zakochaniem. ''

    Zagrożeni to cudna powieść, o wiele lepsza niż druga część. Allie stwierdza, że nie jest bezpieczna w szkole, postanawia uciec. Jednak nim zrozumie co dla niej jest dobre minie trochę czasu. Nadal jest wiele tajemnic, uczniowie i nauczyciele nadal szukają szpiega Nathaniela, którego niestety nie poznajemy w tym tomie. Dowiadujemy się natomiast wiele o Nocnej Szkole, jak działa, dlaczego działa. Nadal czuć cudowny styl pani Daugherty, i cieszę się, że mimo czasu autorka nie straciła umiejętności kreowania bohaterów czy świata. Ja tam nie narzekam na ten tom, choć miałem nadzieję, że dowiemy się kim jest szpieg.
    Najbardziej wkurzyło mnie tylko nasz kochany trójkącik znany wszystkim czytelnikom z pozostałych części, a więc przedstawiam Wam Sylvain-Allie-Carter. Dziewczyna nie wie kogo wybrać każdemu daje złudne nadzieje, jest pogrążona w żałobie po śmierci przyjaciółki, chce zemsty na Nathanielu. Miałem ochotę zabić któregoś z nich by ułatwić jej wybór, bo sama chyba sobie nie poradzi z podjęciem decyzji kogo kocha. Przez moment zastanawiałem się jakim cudem człowiek jest w stanie pomieścić w sobie tyle skrajnych emocji, ale bardzo podoba mi się to w głównej bohaterce, że choć ma chwile słabości to wcale się nie poddaje i nadal pragnie walczyć. Dziewczyna nie chciała wracać do Nocnej Szkoły, ale nie miała wyboru jeśli chciała zostać w Cimmierii. Nie ufa instruktorom organizacji, nadal nie wiemy kim jest szpieg, który ciągle działa dla Nathaniela.

'' Ogarnęła ją rozpacz, czarna jak chmura burzowa. Była wykończona. Wszyscy się tak starali i nic. Nathaniel wciąż tam był, a oni przetrzymywali niewłaściwą osobę. Szpieg nadal działał, wciąż im zagrażał. Dalej nie wiedzieli, kim jest. Nic się nie poprawiło. Było tak samo źle jak wcześniej. Jeśli nie gorzej "
    Wbrew pozorom trzeci tom daje niewiele odpowiedzi, a zostawia jeszcze więcej pytań. Bardzo podobał mi się moment gdy Allie dostaje list od Nathaniela, w którym pisze, że dziewczyna dokonała złego wyboru, ale odkupi swój błąd przyłączając się do niego tak jak zrobił to jej starszy brat Christopher. Może to by rozwiązało wszelkie problemy? Może przyjaciele dziewczyny przestali by ginąć. Co by było jako Allie dołączyła do Nathaniela?

'' Ufaj swoim instynktom, ale się im nie poddawaj - przypomniała sobie jego słowa. - Nie reaguj na strach, tylko na zagrożenie. ''

    Zagrożeni to cudna powieść, obok której nie da się przejść obojętnie. Czytałem ją z zapartym tchem chcąc się dowiedzieć jak najwięcej. Chciałem poznać wszystkie tajemnice Cimmierii, ale swój apetyt muszę zostawić dla kolejnej części. Mam nadzieję, że kiedyś powstanie film na podstawie tej serii, bo będzie się w nim działo. Polecam Wszystkim fanom serii jak również tym, którzy o Nocnej Szkole słyszą po raz pierwszy. Uważajcie by się nie uzależnić... 


Jak wakacje? Zdążyliście przeczytać już coś ciekawego? Czujecie już ten klimat wolności?
W między czasie zapraszam Was na moje konta na Twitterze - DamDRAGON gdzie na bieżąco będę informował Was o nowych postach na blogach czy pisał trochę o sobie i swoim życiu :)
W woli wyjaśnienia co miesiąc ustawiam nowy utwór w tle :)

8 komentarzy:

  1. O jezu kocham to!!!! <3 Przeczytałam 4 części <3 Zostali mi jeszcze Niezłomni <3 Nie mogę uwierzyć w to, że zostawiła Sylviana dla Cartera x.x Wiem, że Spoileruje, ale to jest po prostu okropne! Sylvian jest cuuuuuudny <33333 HOT
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam xD :D

    http://my-life-bllog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę, że ciebie też potrafi pochłonąć książka tak, że chce się czytać kolejne i kolejne części.
    http://zyciejestmuzykaaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam całą serię.Mogłabym cały czas czytać te książki.
    Uważam że Zagrożeni byli najlepszą książką z całej serii.
    Zapraszam do mnie:
    http://swiatany.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam pierwszy tom.Za jakiś czas sięgnę po kolejne ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze nie miałam okazji przeczytać, ale zapowiada się interesująco :)
    http://improvisation-no11.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Zapowiada sie ciekawie :)

    W wolnej chwili zapraszam do mnie na nowy post!

    OdpowiedzUsuń