niedziela, 5 lipca 2015

[29] FILM: Różnica Pokoleń - 2008

Tytuł - Różnica Pokoleń
Oryginał - Generation Gap
Reżyser - Bill L. Norton
Premiera:
* świat - 1 listopad 2008
* Polska - ?
Obsada - Alex Black, Edward Asner, Rue McClanahan, Danielle Savre, Catherine Mary Stewart, Ralph Waite
Produkcja - USA
Gatunek - familijny
Czas Trwania - 1h 35min
Moja Ocena - 8/10











Dylan Statlan nie należy do pokornych nastolatków. Kiedy wdaje się w kolejną szkolną bójkę, jego mama Veronica postanawia wysłać go na odległą prowincję, do niewielkiej miejscowości Greenville w stanie Maine, w której mieszka jego dziadek. Kobieta ma nadzieję, że kiedy chłopak na czas wakacji zamieszka ze starszym krewnym, uspokoi się nieco i odnajdzie sens życia. Dziadek Dylana, Bart Cahill, utytułowany weteran II wojny światowej, początkowo nie jest zachwycony przybyciem gościa. Życie staruszka jest bowiem uporządkowane. Bart spędza całe godziny w towarzystwie swoich rówieśników. Codziennie rano wciąga na maszt amerykańską flagę i jada śniadania w tym samym barze, obojętny na zaloty sympatycznej barmanki Kay. Przyjazd wnuka zmusza starszego pana, aby jakoś zorganizował dzień krnąbrnemu chłopakowi z miasta. Obaj krewni, obdarzeni twardymi charakterami, nie są pozytywnie nastawieni względem siebie.

    Tematyka o zbuntowanej młodzieży w historii filmu przewija się dość często, jedne wypadają lepiej, inne gorzej. Różnica Pokoleń szczególnie zapadł mi w pamięć, bo choć prosty to dobrze pokazuje, że MY młodzież też potrafimy się zmienić. Nasze życie może nie jest łatwe, ale chyba jak każda człowiek na świecie potrzebujemy miłości rodziców, obojga rodziców.
    Młodzież potrzebuje w swoim życiu wiedzieć niemalże na każdym kroku, że jest kochana. Dylan wychowuje się bez ojca, a matka nie radzi sobie z nim. Chłopak awanturuje się, wszczyna bójki, co prowadzi do wydalenia go ze szkoły (na jego miejscu bym się cieszył xD), więc matka organizuje mi mini obóz przetrwania, czyli wysyła go na całe wakacje do dziadka, który ma go wychowywać. Oczywiście jest to typowy, standardowy schemat w tego typu filmach. Jednak tutaj wypada to bardzo dobrze. Film, nie dłuży się, nie ma zbędnych przerywników. Pokazane są również wątki obu bohaterów, gdzie jak się okazuje Dylan uczy czegoś dziadka. My też coś potrafimy oprócz siedzenia przed komputerem czy na telefonie. Różnica Pokoleń ukazuje jak zagubiony może być młody chłopak, przecież nie wymaga tak dużo, chce miłości od ojca, który zostawił jego rodzinę. Jest zagubiony, w jego wychowaniu zabrakło twardej ojcowskiej ręki, która by poprowadziła chłopaka przez ten jakże trudny okres dorastania. Film jak zwykle kończy się happy endem, Dylan zakochuje się, zmienia się. Rozumie swój błąd, jest gotowy by wejść w dorosłość. Gdy już polubił dziadka, starszy mężczyzna umarł, ale chłopak nie poddaje się, będzie walczył. Film choć standardowy, to dobrze zrealizowany co pozytywnie wpływa na jego odbiór. Warto pochwalić producentów za dobór obsady, dość dobre dialogi, całkiem nieźle sklejoną fabułę i bardzo dobry przekaz. Nie warto młodzieży od razu skazywać na złą drogę, może by tak wyciągnąć rękę i mu pomóc? Nastoletnie życie nie jest łatwe, dzisiejszy świat jest zbyt brutalny by zwykła osoba mogła się w nim odnaleźć, potrzebujemy miłości ze strony rodziny, przecież to nie jest tak dużo.  
   Produkcja w moim odbiorze była świetna, nie był to stracony czas. Oglądało się przyjemnie, i po seansie czas wyciągnąć wnioski :D Polecam Wszystkim! :) i młodym i starszym, bo skuteczna komunikacja z obu stron znacznie ułatwia rozwiązywanie problemów....

Przepraszam, ale nie udało mi się znaleźć zwiastuna tego filmu :/
Co u Was? Też występuje różnica, bądź co gorsza konwikt pokoleń?
Upał daje się we znaki? Ja dosłownie umieram...


4 komentarze:

  1. recenzja ciekawa, film też wydaje się świetny, więc jutro pewnie obejrzę. pozdrawiam

    daryyl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Niby nie mój gust, ale fabuła nawet mi się spodobała :) o filmie nigdy nie słyszałam i postaram się to nadrobić tym bardziej, że polecasz! nie tylko ty umierasz przez te upały :/ mam dość.
    [klik]

    OdpowiedzUsuń
  3. Urzekł mnie ten film. Na pewno obejrzę, bo lubię takie rzeczy. Pozdrawiam!
    indywidualnyobserwator.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Oglądałam ten film! Pamiętam, że bardzo mi się podobał, kurcze nie tylko mi, ale również mojej siostrze i rodzicom. Z chęcią obejrzałabym go jeszcze raz. No i jak zawsze naprawdę dobra recenzja :)
    Arleta!

    OdpowiedzUsuń