środa, 15 lipca 2015

[43] BOOKS: Szklany Tron - Sarah J. Maas

Autor - Sarah J. Maas
Tytuł - Szklany Tron
Oryginał - Throne Of Glass
Seria - Szklany Tron
Gatunek - fantasy
Wydawca - Uroboros
Tłumaczenie - Marcin Mortka
Data Wydania - 25 czerwiec 2013
Ilość Stron - 520
Moja Ocena - 9/10













Siedemnastoletnia Celaena jest wyszkoloną zabójczynią, jedną z najlepszych, popełniła jednak fatalny błąd. 
Została złapana i skazana na dożywotnią, niewolniczą pracę w kopalni soli Endovier, lecz otrzymuje ofertę od księcia Doriana. Celaena musi walczyć na śmierć i życie w turnieju o tytuł królewskiego zabójcy. Jeśli wygra - będzie wolna, jeśli przegra - jej wybawieniem będzie śmierć. Uczestnicy turnieju giną w tajemniczych okolicznościach. 
Czy Celaena zdoła zdemaskować zabójcę, zanim sama stanie się ofiarą? 

    Sarah J. Maas wykreowała poprzez nowelki wspaniały świat, bohaterów oraz fabułę. Powieści zostały napisane bardzo dobrym stylem, czy pierwszy tom z serii Szklany Tron jest dobrze napisany? To istna petarda pełna królewskich intryg oraz miłości, która z czasem może zepsuć bardzo wiele. Witajcie z Erilei, tutaj nie wszystko wydaje się być jasne...

'' Nazywam się Celaena Sardothien – szepnęła. – Choć moje imię nie ma znaczenia. Możesz mnie nazywać Celaeną, Lillian albo suką, a ja i tak cię pokonam. ''

    Szklany Tron buduje wspaniałą podstawę pod wielotomową serię książek, więc miłego czytania. Celaena zostaje tutaj o wiele lepiej wykreowana. Jest pyskata, wredna, ale nie da się jej nie lubić. Wie kim jest i choć musi ukrywać swoją tożsamość to pokazuje, że stać ją na wiele, na bardzo wiele. Pozostali bohaterowie też są stworzeni na realnych ludzi. Wszyscy grają idealnie z fabułą i swoimi intrygami w książce. Sama fabułą choć nakreślona jasno rozwija swoje wątki na różne strony, każdy bohater ma swój cel w owym turnieju. Każdy czegoś chce, i w większości to nasz bohaterka stoi na przeszkodzie, czy wyjdzie zatem cało z tych intryg? Pani Maas wspaniale pisze, jej styl jest lekki, przyjemny i przede wszystkim uzależnia. Gdy zacząłem czytać nie mogłem się oderwać i choć mówiłem obie - jeszcze jeden rozdział :D to wychodził środek nocy jak odkładałem powieść. Było jednak warto przebrnąć przez ponad te pięćset stron by nasza reakcja była - co do groma!? Czekam z niecierpliwością na drugi tom, bo będzie się działo.
 
'' Bariery topiły się z każdym dniem. To on na to pozwalał. Znikały, gdy słyszał autentyczny, szczery śmiech dziewczyny. Kurczyły się, gdy widział ją śpiącą z twarzą na otwartej książce. Malały, bo wiedział, że zwycięży w turnieju. ''

    Pierwsza powieść z serii książek pani Maas to istny bestseller w swojej kategorii, wciąga, bawi, uczy i momentami chwyta za serce. Posiada wszystko to co dobra lektura powinna mieć - dobrze zbudowani bohaterowie, oryginalna, wielowątkowa fabuła oraz cudny styl autorki. Mało kto pisze tak by zaciekawić już pierwszym słowem. Szklany Tron wbija się w naszą pamięć i zostaje tam na długo. Nie wiem czy potrafię podać jakiekolwiek wady tej książki? Wszystko zostało zaplanowane, przemyślane i stworzone w bardzo ciekawy sposób. Cieszmy się książką bo jest tego warta, przyjemnie się czyta i z każdą strona chcemy więcej bo autorka czasem daje nam możliwość dopowiedzenia pewnych wątków.

'' Przecież biblioteki kryły mnóstwo pomysłów, a nowe pomysły stanowiły najgroźniejszą, najbardziej niebezpieczną broń świata! ''

    Słowem posumowania Szklany Tron to wspaniały wstęp do serii książek, jest dobrze zbudowana, i nie widać nigdzie upadku stylu autorki. Jeśli już kochasz to wredne, siedemnastoletnie dziecko to wiesz co robić, ale jeśli pierwszy raz słyszycie o Celaenie to bardzo, bardzo mocno zapraszam Was do zapoznania się z jej historią bo jest tego warta! :)

20 komentarzy:

  1. Fabuła jest fantastyczna! i mimo że nienawidzę fantasy to chyba chwycę po tę lekturę i to nawet jeszcze w te wakacje ;) a jeszcze Twoja pozytywna ocena mnie kusi! genialnie napisana recenzja :)
    [klik]

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie, że główną bohaterką jest dziewczyna, fajnie, że jest to początek jakiejś dłuższej serii oraz fajnie, że to fantasy. No i fabuła też wydaje się całkiem ciekawa, więc super :D Pozdrawiam!
    indywidualnyobserwator.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Nominuje Cię do LBA, wiecęj tutaj: http://countrywithbooks.blogspot.com/2015/07/liebster-blog-award-12.html

    :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Aktualnie jeszcze się nad nią zastanawiam,ale czemu nie? :)

    Pozdrawiam, Lucy! ;)
    http://zeglujacmiedzysnami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie słyszałem wcześniej o tym, chyba czas to nadrobić. ;)
    bgrenda.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Fabuła wydaje się ciekawa;)Może kiedyś przeczytam .
    Zapraszam do mnie:
    http://swiatany.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ty to uwielbiasz czytać fantasy, bo same recenzje takich książek widzę. :D Ale spoko ja też lubię czytać takie utwory. Teraz czytam już drugi raz serię Percy'ego Jacksona. :)
    http://zyciejestmuzykaaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Dawno mnie ty nie było! ;D Obiecuję nadrobić zaległości :D

    Tak swoją drogą: ciekawa książka - i oczywiście świetna, jak zawsze, recenzja.

    Ja się zabieram za czytanie zaległych postów, a Ciebie tymczasem zapraszam do mnie:

    http://krystix-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ta książka jest wszędzie... ;-;

    OdpowiedzUsuń
  10. naprawdę zachęciłaś doprzeczytania :*
    www.limonkoowy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. naprawdę przekonałaś mnie do przeczytania :))

    www.limonkoowy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Dobra, okłada mnie ostatecznie przekonała. I ten tytuł ma coś w sobie.

    melomol.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. usisz :) Mimo, ze nie przepadam za takimi ksiązkami to dopiszę ją w kolejce i z czystej ciekawości przeczytam :):):)

    Spokojnej nocy,

    http://ladyemblog.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń
  14. Hmmm... po opisie książki i Twojej opinii odważę się na stwierdzenie, że... "Oko Kanaloa" by Ci się spodobało ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja tam ostatnio mam dość właśnie "takich książek" :D

    Zapraszam na nową notkę
    http://rebelle-k.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  16. NN na www.Rebelle-K.blog.pl Zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  17. Nice blog!


    http://kissthestarsblog.blogspot.ro/

    OdpowiedzUsuń
  18. Zapraszam na nową notkę na blogu NAMUZOWANI.blog.onet.pl (podsumowanie najlepszych albumów wydanych w latach 2000-2015)

    OdpowiedzUsuń
  19. Opis zachęca do czytania :)

    michalzlifestyleandfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. O matko matko matko!
    Czytałam czytałam czytałam i kocham! Chociaż jak dla mnie za mało w tej książce było romansu, miłości, no i w ogóle, bo kocham takie wątki, to i tak Szklany Tron tak mocno chwycił mnie za serce, żeby chyba jak dobrze pamiętam połknęłam tę lekturę w 2/3 dni? Pewnie szkoła była, dlatego tak dużo XD
    Celaena... Jak sobie o niej przypomnę, aż mi się coś robi! Mam ochotę sięgnąć po nią raz jeszcze, gdyby nie fakt, że mam tego tak wiele na półkach i nie umiem się za nie zabrać ;-;

    W przypadku wolnego czasu, zapraszam do czytania moich miernych wypocin xD
    http://further-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń