czwartek, 13 lipca 2017

[31] FILM: Underworld. Wojny Krwi - 2016

Tytuł - Underworld. Wojny Krwi
Oryginał - Underworld. Blood Wars
Reżyser - Anna Foerster
Premiera:
* świat - 24 listopad 2016
* Polska - 2 grudzień 2016
Obsada - Kate Beckinsale, Theo James, Tobias Menzies, Lara Pulver, Charles Dance, James Faulkner, Clementine Nicholson, Peter Andersson, Bradley James
Produkcja - USA
Gatunek - horror, akcja
Czas Trwania - 1h 31min
Moja Ocena - 6.5/10










Selene walczy, by zakończyć trwającą od wieków wojnę między klanem Lykanów a frakcją wampirów, która ją zdradziła.  

    Gdy tylko dowiedziałem się iż będzie kolejna część Underworld niecierpliwie czekałem na premierę najnowszej części. Nic mnie nie powstrzymało by pójść do kina i na dużym ekranie zobaczyć dzieło Anny Foerster. Niestety już po opuszczeniu sali kinowej miałem bardzo mieszane uczucia. Z jednej strony był to bardzo dobry film, a z drugiej zabrakło mi czegoś. Coś nie pykło w tej produkcji...
    Niezwykle spodobał mi się początek tejże części, akcja ruszyła z kopyta, a ja znów miałem cudowny powrót do świata wampirów i Lykanów. Sama akcja jest dobrze zgrana i zorganizowana. Nie brakuje widowiskowych pojedynków jak również ociekającej seksem Selene. Kto jak kto, ale Beckinsale świetnie nadaje się do tej roli. Jest niemalże filarem tej produkcji, ale obsada tej części jest bardzo widowiskowa i świetnie się zgrywa. Na osobne słowa uwagi zasługują Theo James, który bardzo pozytywnie zaskoczył mnie oraz Bradley James, który oczarował mnie swoją osobą w tej części. Widzę w nim duży potencjał. Pozostali aktorzy grają dobrze i świetnie wpasowują się w klimat tej historii.  Jednak brakuje mi tutaj nieprzewidywalności. Status wielu wątków jest wiadomy od samego początku i nic zupełnie mnie tutaj nie zaskoczyło. Choć akcja gna do przodu i widz dostaje widowiskowe pojedynki czy ciekawy plan filmowy to kolejną wadą nowego Underworld'a jest jego czas trwania. Półtorej godziny to zdecydowanie marny czas, gdyż obecnie większość produkcji trwa około dwóch. Rozumiem gdyby reżyser wplótł w to inne wątki, ale tu ich niestety nie mamy.
     Zdjęcia do filmu były kręcone w Pradze i po raz kolejny zakochałem się w tym planie. Ja uwielbiam ukazywanie miasta z różnych perspektyw. Twórcy jednak myśleli wybierając czeską stolicę na plan filmowy. Miasto wygląda cudnie i tworzy cudne tło wydarzeń tej części. Na oddzielne słowo zasługuje muzyka. Jest jednocześnie delikatna, subtelna oraz mroczna i ostra. Co zdecydowanie poprawia ocenę tego filmu.
    Świetni aktorzy, cudowny plan filmowy i muzyka, to zdecydowanie największe zalety tego filmu. Sama fabuła jest stworzona i ukierunkowana bardzo dobrze. Jednak brakuje mi tutaj czegoś, jakiegoś zaskoczenia czy niespodziewanej zmiany akcji. Choć nadal jest to ten sam Underworld to bardzo tutaj czegoś zabrakło. Uważam, że twórcy nie wykorzystali potencjału na tą historię, a zakończeniem otworzyli sobie furtkę do kolejnej części. Polecam dla fanów tej serii filmów, ale również dla osób, które być może pierwszy raz o niej słyszą. Może nie dostaniecie super produkcji, ale spędzicie miło czas w doborowym towarzystwie.

4 komentarze:

  1. Na Underworld natrafiłem przypadkiem jakiś czas temu, gdy szukałem ciekawych filmów do oglądania. Szybko obejrzałem wszystkie części, bo mnie wciągnęły, ale przyznam szczerze, że podobały mi się średnio. Zdecydowanie za mroczne klimaty, jak dla mnie...
    Pozdrawiam!
    indywidualnyobserwator.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Błagam - wyłącz muzykę. Albo przynajmniej spraw, by nie włączała się automatycznie. Uszy potrafią zaboleć, gdy wchodzę gdzieś ze słuchawkami i dźwiękiem ustawionym na max.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie do końca jestem przekonana do tego filmu, ale może kiedyś zobaczę...
    Pozdrawiam!
    Debby
    myslamipisane.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam tej serii i nie jestem za bardzo przekonany, żeby ją poznawać... Niby wszystko spoko, ale brakuje mi tutaj "tego czegoś". Może kiedyś :/

    https://subiektywniekrystix.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń