środa, 29 stycznia 2014

It's About Me - Episode 2

W tym odcinku przedstawiania swojej osoby chciałbym Wam przybliżyć punkt 14, czyli Moim Wielkim marzenie jest zamieszkać w Szwecji :D
Szwecja - państwo w Europie Północnej, zaliczane do państw skandynawskich. Głową państwa jest król Karol XVI Gustaw, a w państwie żyje około 10 mln ludzi. Kraj położony w mroźnym środowisku, czym więc on mnie tak przyciąga, że chcę tam zamieszkać?
Szwecja zachwyciła mnie przede wszystkim swoim cudownym krajobrazem, nie wiem jak Wam, ale mi on się bardzo podoba, i owszem jest tam mroźno, a ja lubię trochę takie klimaty, wolę mróz niż upał...
Kultura Szwecji to niezliczone sukcesy w paśmie filmowym, to wiele ciekawych świąt to niezliczone zabawy, to brak wojen na terytorium państwa to otwartość szwedów, to nagrody NOBLA, to pasmo sukcesów w wielu dziedzinach. Wiele osób zle wyraża się o Szwecji i szwedach, może to zazdrość? Nie wiem, a ja zamierzam spróbować choćby nie wiem co. W SE jeszcze nie miałem przyjemności być, ale mam nadzieję, że to się zmieni, wkońcu chcę tam zamieszkać :D
Uwielbiam słuchać szwedzkiej muzyki, jest taka wspaniała, w każdym razie dla mnie. Uwielbiam język szwedzki, jak narazie trochę się uczę online :D, ale upatrzyłem już sobie podręcznik do nauki szwedzkiego dla podstawowych zwrotów. Na początku mnie on trochę przeraził, ale obecnie jest OK.
God dag, Jag heter Damian. Jag bor i Polen. - Jak narazie tylko to opanowałem do perfekcji, przede mną długa droga do nauki tego języka, ale nie zrażam się :)
Uwielbiam miasta szwedzkie, w szczególności Sztokholm, gdzie chciałbym/planuje zamieszkać.
Wiele osób, które znają moje plany (a jest ich niewiele) odradza mi Szwecję, bo przeżywa kryzys, bo jest ciężko, zimno, bo trudno o pracę. I nie przeczę, bo często czytam o naszej Polonii, i trochę już wiem o tym kraju, ale wiem też, że jeśli nie spróbuje to się nie dowiem. Może tego po mnie nie widać, ale jestem pracowity, w każdym razie staram się wywiązywać z swoich obowiązków, i wiem, że jeśli sobie obrałem jakiś cel to będę do niego dążył. Może się zniechęcę już na samym początku, zobaczymy, ale dzisiaj moim celem jest tam pojechać i zobaczyć to na własne oczy...
Nauczycielki z mojej szkoły w wakacje były na praktykach w szwedzkich hotelach i są bardzo zadowolone z standardu tam panującego, który zobaczyłem na własne oczy poprzez zdjęcia - nawet zwykły prom wygląda jak marzenie, w porównaniu do polskiego :D Hotele są wielkie, piękne, muszę to zobaczyć :) Wiem, że do osiemnastki mam jeszcze dwa lata, muszę przecież jeszcze skończyć tutaj jakieś studia, więc tam może się wszystko zmienić, ale ja mimo to spróbuje :)
Najbardziej boimy się tego czego nie spróbowaliśmy - powiedziała mi kiedyś moja przyjaciółka, więc chcę zobaczyć czy uda mi się tam zrealizować swoje marzenia :)
Szwecję uwielbiam bo dla mnie jest wspaniałym krajem, na pewno ma jakieś wady, prawie jak każde państwo, nikt/nic nie jest idealne...
Ja realizuje swoje marzenia, a jeśli mi się nie uda to wrócę do Polski i tutaj będę żył, chyba, że wymyślę szatański PLAN B :D
Mam nadzieję, że trochę Wam przybliżyłem Wam moje obecne widzi mi się w stosunku do Szwecji :)

niedziela, 26 stycznia 2014

Klątwa Halloween - 2004

Tytuł - Klątwa Halloween
Reżyser - Kyle Newman
Produkcja - USA
Premiera -
* 25 sierpnia 2004 - świat
Obsada - Nick Carter, Kaley Cuoco, Kevin Zegers, Ben Scott, Judge Reinhold, Daniel Spink
Gatunek - horror, przygodowy
Czas Trwania - 1h 22min
Moja Ocena - 5.5/10















Ian Cranston, prapraprawnuk Ichabod Crane'a, powraca do miasteczka Sleepy Hollow nie świadomy swojego pochodzenia. Powrót Iana porusza żądnego zemsty ducha Jeźdźca bez głowy i rozpoczynają się kolejne zabójstwa. Ian musi uratować miasteczko stając oko w oko z Jeźdźcem. 
Pomysł nawet fajny, ale wykonanie banalne...
Film byłby lepszy gdyby nie wykonanie, bo historia przeniesiona w typ przygodowy, a nie horror byłaby świetna, lecz w niespełna półtorej godzinowym przedsięwzięciu nie da się wiele wykreować. Kolejna słaba produkcja, lecz sam pomysł jest bardzo ciekawy. Choć miałem rzucić oglądanie tego filmu w ... kąt to zdecydowałem się go obejrzeć.
Po raz setny zachwyciłem się plenerem filmowym, który jest bardzo dobry, no i aktorzy świetnie tu pasują. Ogółem gra aktorska może nie jest powalająca, bo dialogi rozwalają :D jedynym plusem, ale za to wielkim dla mnie jest muzyka. Kompozytor postarał się jako jedyny z całej ekipy. Muzyka świetnie oddaje nastrój tego co się akurat dzieje. :)
Jeśli nudzicie się wieczorem lub przyszli zrzędliwi znajomi :D to może to obejrzeć. Nie wystraszycie się, a uśmiejecie się. Film byłby lepszy gdyby nie limit czasu oraz wymyślenie, że takie tandetne 'coś' może wystraszyć, no chyba, że śmiechem :D
Czasem nie rozumiem jak można coś zniszczyć i to jeszcze w taki sposób. Jak już wspominałem pomysł trochę zaczerpnięty z fantasy - ala wybraniec no i demon, którego pokonać, ale jest to  sprawdzony motyw. Producenci powinni wyrzucić horror i skupić się na warstwie przygodowej filmu i lepiej się postarać, bo sami aktorzy i muzyka extra filmu nie dadzą...

sobota, 25 stycznia 2014

Czas Silnych Istot. Księga 1 Gamedec - Marcin Przybyłek

Autor - Marcin Przybyłek
Tytuł - Gamedec
Seria - Czas Silnych Istot
Cena - 37.90 zł
Data Wydania - 20.07.2012
Moja Ocena - 8.5/10

Zbliża się jubileusz setnej rocznicy istnienia WayEmpire. Imperator Ludzkości, Gorgon Nemezjus Ezra, ma zamiar zaskoczyć trzysta miliardów ludzi zamieszkujących 25 światów Imperium i… odbić ojczysty glob. Terra Damnata, Ziemia Utracona, kolebka ludzkości, ma dołączyć do WayEmpire. Siedemnaście miliardów Erthirów zainfekowanych niegdyś cyfrową Bestią to nie jedyny problem. Spaczeni Unithirowie, którzy po Wielkiej Przegranej uciekli w Kosmos, kiedyś powrócą by dokonać wyimaginowanej zemsty. A wtedy Imperium Tao zatrzęsie się w posadach. Torkil Aymore, znamienity Podróżnik i Gamedec, a przede wszystkim Ran, żołnierz elitarnej Pierwszej Centurii Pierwszego Maodionu, będzie walczył o przetrwanie. We wszystkich pięciu wcieleniach. 
Po książkę sięgnąłem z pewną obawą, lecz jak się okazało - niepotrzebnie. Pierwsza część serii bardzo mi się podobała, i z wielką chęcią sięgnę po kolejną. Świat wykreowany przez autora jest bardzo ciekawy, bardzo dobrze czyta się książkę. Im bardziej zagłębiamy się w lekturę tym lepiej poznajemy świat i bohaterów. Książką warta uwagi, bo ja osobiście jestem wielkim fanem gier kosmicznych, co w głównej mierze sprawiło, że sięgnąłem po tą książkę, ale nie czuje się zawiedziony.
Gamedec 01 jest to moje pierwsze spotkanie z twórczością Marcina Przybyłka, ale okazało się bardzo ciekawe :) Książką choć jest gruba, blisko 500 stron, to potragi zaciekawić, lecz niestety też czasem zniechęcić....
Okładka wg. mnie mogła by być lepsza, ale i tak dosyć dobrze się prezentuje :P
Polecam Wszystkim, jest to bardzo fajnie wykreowany świat, a tematyka wojen w kosmosie jest bardzo ciekawa...


niedziela, 19 stycznia 2014

It's About Me - Episode 1

Miała być notka tematyczna, ale wyszło trochę o mnie :)
W kolejnych częściach tego cyklu postaram się przybliżyć siebie Wam :P
Nie wiem ja siebie opisać poprzez opowiadanie, więc dam to w punktach :D

1. Mam na imię Damian i mam 16 lat :)
2. Uczę się w technikum hotelarskim (1 klasa)
3. Mam swoją cudowną Bratnią Duszę :* i wiem, że mogę się do niej udać z każdym swoim problemem, a ona mnie wysłucha i postara się pomóc
4. Moją ulubioną książką jest Harry Potter co roku muszę go przeczytać :)
5. Prowadzę dwa blogi - My Little World oraz History Of Me. Adam
6. Piszę własną książkę, może kiedyś pochwalę się efektami :)
7. Moim ulubionym gatunkiem muzyki jest POP, ale ostatnio słucham wszystkiego co mi się spodoba :P
8. Jestem wielkim fanem Nicki Minaj oraz Katy Perry.
9. Chciałbym mieć wielką kolekcję płyt swoich ulubionych wykonawców :)
10. Uwielbiam czytać książki fantasy - inne do mnie nie trafiają, no chyba, że lektury...
11. Często oglądam gale rozdania nagród muzycznych typu Grammy :)
12. Wiele swojego czasu poświęcam na oglądanie teledysków na YT :P
13. Uwielbiam robić zakupy w EMPIKU
14. Moim wielkim marzeniem jest zamieszkać w Szwecji :)
15. Nie mam dziewczyny, moja druga połówka jeszcze się nie urodziła :D
16. Nie lubię ludzi fałszywych i tych, którzy uważają siebie na najlepszych, a innych za wszelką ceną chcę zepchać na dno...
17. Przez niektóre wydarzenia z mojego życia chciałem się zabić, ale to było dawno...
18. Ostatnio moje życie jak i ja sam przeszedłem wielką metamorfozę. Chcę się zmienić, zacząć wkońcu spełniać swoje marzenia, chcę zapomnieć o przeszłości...
19. Mam przecudną chrześniaczkę Patrycję, którą uwielbiam i widzę w niej trochę samego siebie :P
20. Piosenka, która mi się nigdy nie znudzi to...

To narazie byłoby na tyle, w kolejnym odcinku postaram się Wam opisać punkt 14, dlaczego właśnie Szwecja ;)
Pozdrawiam Wszystkich czytelników mojego bloga, dziękuje za 10 000 wejść - to wiele dla mnie znaczy :)

sobota, 18 stycznia 2014

Million (Reedycja) - Honorata Skarbek Honey


Wykonawca - Honorata Skarbek Honey
Nazwa Albumu - Million (Edycja Specjalna)
Data Wydania - 05.11.2013
Cena - 46.99 zł
Tracklista - 21 utworów
Moja Ocena - 10/10

Moją recenzję standardowej wersji płyty Million możecie zobaczyć TUTAJ Ostatnio polubiłem ten cykl, dlatego często pojawiają się recenzję albumów...
Dwupłytowa edycja specjalna zawiera 3 premierowe utwory: Mój sen, Jedna cisza i Fenyloetyloamina  oraz angielską wersję Nie powiem jak - największego przeboju lata 2013. Na drugim krążku znajdziemy 6 akustycznych wersji największych hitów Honoraty, zarówno z debiutanckiej płyty - No one, Runaway, Sabotaż, jak również Lalalove, Nie powiem jak czy najnowszy singiel – Insomnia.
Zawartość płyty jest obiecująca i również taka jest. Okładka nie uległa znacząco zmianie, jest po prostu biało-czarna, ale i tak zachwyca :)
TRACKLISTA :
CD 1 :
1. Lalalove
2. Insomnia
3. Nie Powiem Jak
4. Uratuj Mnie
5. Drama
6. Street Drug
7. Listen To Your Heart
8. Po Nocy Przyjdzie Dzień
9. Wołam Cię
10. Spadam
11. The Real Me
BONUS -
12. Aeroplane
13. Mój Sen
14. Jedna Cisza
15. Fenyloetyloamina
CD 2 (Akustyczna) :
1. No One
2. Runaway
3. Sabotaż
4. Lalalove
5. Nie Powiem Jak
6. Insomnia
Standardowa wersja płyty jest mega, a chciałbym przybliżyć Wam premierowe utwory, które są warte uwagi, i jak stwierdziła Honey to najlepszy materiał jaki do tej pory nagrała
MÓJ SEN to najlepszy utwór dodatkowy. Pierwszy odsłuch i jestem zaszokowany. Piękne słowa i melodia, piosenka świetna, szkoda, że nie singiel.
JEDNA CISZA to lekka i swobodna melodia. Bardzo pozytywnie nastraja, i jest taka inna niż te, które do tej pory słyszałem w wykonaniu Honoraty, ale bardzo fajnie, że tworzy coś nowego...
FENYLOETYLOAMINA za ciężki tytuł :D Poza nim piosenka jest dobra, i bardzo fajnie się jej słucha, choć dla mnie osoby, która jeszcze nie miała okazji kochać lub być kochanym jest trochę niepasująca do tej płyty. Jeśli jednak patrzeć z drugiej strony to utwory dodatkowe to kawał dobrej roboty i fajnie, że są :D
Akustyczne wersje największych hitów HONEY - niektóre są lepsze niż wersje normalne, np. RUNAWAY. Bardzo fajne zaaranżowane, taka mała odskocznia od poprzednich piosenek - jestem na tak.
Płyta MILLION jak i jej reedycja pokazują niewątpliwy talent Honoraty, po niezbyt dobrym debiucie dostajemy coś naprawdę godnego uwagi. Piosenkarka dojrzała, co widać i słychać. Polecam wszystkim, i choć jest droga to fakt, ale warto chociaż zapoznać się repertuarem poprzez sieć.
Płyta godna uwagi, nie żałuje pieniędzy na nią wydanych - mógłbym słuchać jej cały, czas. MILLION is the best! :)

poniedziałek, 6 stycznia 2014

Dom Strachu - 2007

Tytuł - Dom Strachu
Reżyser - Ryan Little
Produkcja - USA
Premiera :
* świat - 24 kwietnia 2009
Obsada - Corri English, Sandra McCoy, Michael J.Pagan, Corey Sevier, Alice Greczyn, Eliot Benjamin
Gatunek - horror
Czas Trwania - 1h 26min
Moja Ocena - 8/10










Grupa sześciu nastolatków włamuje się do budynku zwanego "Domem strachu", którego otwarcie ma zbiec się z tegorocznym świętem halloween. Miejsce pełne jest pomieszczeń, które w odwiedzających wzbudzić mają lęk. Gdy jeden z przybyłych ginie w dziwnych okolicznościach, rozpętuje się piekło.  
Jestem zadowolony, że teraz na VIVA POLSKA mogę obejrzeć sobie jakiś horror. Ten film podobał mi się, lecz czegoś tu zabrakło. Może taką wizję mieli producenci, ale moje odczucia są mieszane.
Pomysł na fabułę jest dobrze znany - straszny dom, zwiedzający no i oczywiście wszechobecna śmierć. Wydaje się, że to będzie tylko zwykłe zwiedzanie domu, ale gdy ginie przewodnik strach zaczyna targać bohaterami. I tak po kolei wszyscy giną, ale dwie dziewczyny uciekają po walce z potworami. Produkcja mogłaby być lepsza, bo film całkiem dobrze się ogląda, nie wystraszymy się za bardzo, ale każdy film ma nas czegoś nauczyć - przynajmniej tak słyszałem :D
Dom Strachu byłby fajnym filmem, gdyby nie znany choć sprawdzony motyw. Wydaje mi się, że twórcy mogli się lepiej postarać. Brawo dla debiutujących aktorów, którzy świetnie odgrywają swoje role i chwała im za to.
Film jest ciekawy, lecz słaba produkcja - tytułowy Dom Strachu to wielka willa gdzieś na odludziu, i mówiąc wielka bo rzeczywiście taka jest. Masa lokacja, którą zwiedzili bohaterowie - byłby to fajny dom zabaw :)
Polecam ten film, choć nie spodziewajcie się czegoś dobrego, gdy się nudzicie, albo macie ochotę wieczorkiem obejrzeć ten film, to oglądajcie :P

sobota, 4 stycznia 2014

MILLION - Honorata Skarbek Honey

Wykonawca - Honorata Skarbek Honey
Nazwa Albumu - Million
Data Wydania - 16.04.2013
Cena - 42.99 zł
Tracklista - 11 utworów

Premiera drugiego albumu HONEY miała odbyć się już w 2012 roku, lecz ostatecznie płytę zobaczyliśmy na sklepowych półkach w kwietniu 2013. Album wydany nakładem Universal Music Polska osiągnął wielki sukces, i stał się jedną z lepszych pozycji polskich albumów 2013 roku.
"Największą inspiracją do powstania tej płyty była Wielka Improwizacja z 3 cz. Dziadów A. Mickiewicza. Wtedy właśnie z ust Konrada padły słowa "nazywam się milijon, bo za milijony kocham i cierpię katusze". Podczas pisania piosenek na MILLION, czułam się skłócona z całym światem, ze wszystkim co mnie otacza, a przede wszystkim toczyłam wewnętrzną walkę z samą sobą." - tak o płycie mówi Honorata...
Poza cudowną okładką, która mnie osobiście zachwyciła, bo jest wspaniała, i wg. mnie idealnie wyglądała by w jakimś zagranicznym prestiżowym sklepie muzycznym. Oprócz dobrej okładki w środku znajdziemy również doskonałe piosenki...
TRACKLISTA :
1. Lalalove
2. Insomnia
3. Nie Powiem Jak
4. Uratuj Mnie
5. Drama
6. Street Drug
7. Listen To Your Heart
8. Po Nocy Przyjdzie Dzień
9. Wołam Cię
10. Spadam
11. The Real Me
Płytę otwiera LALALOVE. Tytuł wskazuje na angielską piosenkę, lecz jest po polsku. Wg.  mnie jest dobrym utworem, lecz czegoś mi w nim zabrakło. Teledysk bije miliony odsłon na YT, a piosenkę określił bym na dobrą...
Czas na INSOMNIA - kiedy pierwszy raz usłyszałem ten kawałek, byłem mega pozytywnie zaskoczony. Bardzo fajna piosenka, choć czasem za dużo bitów w nią wrzucono. Wideo też jest fajne, choć spodziewałem się czegoś innego.
NIE POWIEM JAK hit zeszłorocznych wakacji. Honey wylansowała świetny kawałek, który świetnie sobie radzi w radiu jak i sieci. Utwór jest dobry, i fajnie, że Honey śpiewa go po polsku, bo angielskiej wersji po prostu nie trawię.
URATUJ MNIE wybrane przez fanów na trzeci singiel promujący płytę. Wielkim plusem, że jest to polska piosenka, i jest naprawdę dobra, Jedna z lepszych jakie możemy usłyszeć na krążku.
DRAMA to najlepsza piosenka piosenka z płyty. Słychać pracę artystki i serce, które napewno włożyła w stworzenie tego kawałka.
STREET DRUG to nowoczesne brzmienie, które mnie uzależniło :D. Świetny bit w tej piosence sprawia, że chce się do niej powrócić i cały utwór jest OK.
LISTEN TO YOUR HEART ballada, która mnie osobiście męczy i nie jest takim hitem jak poprzednik czy Lalalove.
PO NOCY PRZYJDZIE DZIEŃ piosenka, która zaskoczyła mnie. Nie tylko dobry tekst, ale i melodia sprawia, że warto zatrzymać się przy nim i wrócić. Początki kariery HONEY - już wtedy tworzyła hity.
WOŁAM CIĘ słychać ból, emocje i prawdę. Wiele osób zarzuca jej sztuczność, ale utwór jest naprawdę dobry. Warto posłuchać go...
SPADAM to cudowny utwór, który słuchałem z zapartym tchem. Najbardziej zaskoczył mnie recytowany refren, ale to nie przeszkadza w odbiorze piosenki...
THE REAL ME bardzo fajna kompozycja. Plus za udział Ewy Pac i rap :D Widać, że Honey jest świadoma swojej pracy...
MILLION to jeden z lepszych albumów jakie miałem możliwość usłyszeć. Widać, że artystka wydoroślała, i nie tylko na okładce. Po tym krążku Honey porwała mnie. Niecierpliwie czekam  na przesłuchanie reedycji płyty, ale narazie mam dużo pracy. Piosenkarka pokazała swoje umiejętności, i warto dać jej jeszcze jedną szansę, zaskoczy nas czymś jeszcze :)
MOJA OCENA 9/10

czwartek, 2 stycznia 2014

My Favorite Songs - TOP 10

TOP 10 moich ulubionych piosenek, których aktualnie słucham i mi się podobają :D
Oczywiście, to tylko moje piosenki, więc nikt nie musi się z nimi zgadzać :D

1. Ellie Goulding - Burn
2. Justin Timberlake - Mirrors
3. Cher Lloyd ft. T.I. - I Wish
4. Daft Punk ft. Pharrel Williams - Get Lucky
 5. OneRepublic - Something I Need
6. Margaret - Click
7. Donatan ft. Cleo - My Słowianie
8. Ewa Farna - Ulubiona Rzecz
9. HONEY - Fenyloetyloamina
10. Jula - Ślad


Z prawej strony bloga macie ankietę, jeśli możecie to zagłosujcie :) Chciałbym napisać notkę tematyczną, i pewnie to zrobię, ale głos czytelników też jest dla mnie ważny :)